Måndag vilket datum?

Otroligt att jag ens vet att det är måndag.... hm.. känns som att jag har jobbat dygnet runt. Har jag ju nästan. För jag har varit så jäkla slut så jag har sovit aslänge om dagarna... så då e det ju typ upp igen å gå å jobba direkt som har gällt.

Jaa.. så då som ni kanske förstod så har jag jobbat. Fredag, GH tävling... enligt mig och min kollega i servisen så hade vi å göra. Men enligt chefen så ca det dött så.. ja.. jag va svettig å trött iaf å hade sprungit massor. Men men.. de va väl dött. Lördagen satt vi i skiten totalt.. fy fan asså.. de va inte kul. Men så jäkla bra som vi är så löste vi det gallant iaf. Inte en enda sur min... från varken gäster eller personal. =) Söndag då.. kom fram till idag att jag kommer inte ens ihåg gårdagen? Har för mig att vi hade å göra igen... fick ju ganska bra med dricks, å det brukar man inte ha om det inte har varit en kväll me mycke å göra.. Men alla andra, typ chefen =P ch annan personal som va in igår sa att det va helt dött.. Hm.. springer jag 10 ggr i onödan då eller? För hur kan jag annars va så trött å slutkörd?

Och idag då.. började kl 16 ist för 18 för det första. Och ja... vi satt ännu mer i skiten än i lördags. Trodde inte det gick men =) Men vadå.. brukar det va många som kollar när AIK spelar??? DET VET T.O.M JAG! sån tur va kom Erik in av ren slump å fick hoppa in å hjälpa till.. jag va själv i servisen.. med proppfull restaurang. Jaa.. det va inte ett dugg j-a roligt! Nej.. det är just det här jag e less på inom restaurang.. allt slit... för ingenting! Nån kan väl åtminstone se det!!? Ist för att; " men vadå, det va ju ingenting å göra.. bla bla..." Nej för det vet ju du som satt inne på kontoret hela kvällen? Eller ja det vet ju du som bara jobbar i baren och faktiskt inte vet ett dugg av hur det är att vara i servisen?

Förlåt... tycker om alla jag jobbar med. Men ibland känns det bara så orättvist bara.

Nu är jag skit trött. Ska jobba imorrn me. Städa det jag inte hann städa idag typ. Sen spelar DIF på kvällen så då kanske det blir folk... vi får se. Patrik jobbar natt. Så jag kommer säkert inte kunna sova... som vanligt, hehe. Men sen är ja ledig ONSDAG och TORSDAG! Wiiee... och sen jobb igen fre-sön.

Shit.. orkar inte med katterna heller just nu. Theo har blivit hes. Som fan. Säkert den lille som har smittat honom, för han va ju förkyld när vi fick hit honom. Så jag hoppas inte Theo blir dålig... han e ju inte vaccinerad. Dessutom mår jag piss av att deras toa har börjat lukta. Den har aldrig gjort de förr... visst.. klart de luktar mer när det är två katter och att man får göra rent..typ.. jämt =) men asså... det luktar hela tiden. Går en dag liksom så stinker det. Jag hoppas det beror på att Dexter börjar bli könsmogen å att det försvinner sen me kastreringen.

Och ja... Dexter, vad ska jag säga. Han e skit söt. Och jätte gosig när han väl är det. Men han är överallt. Han busar som fan å springer, klättrar å har ner saker. Biter på allting han hittar.. ibland busar dom tillsammans.. men oftast är det han som e på theo. Och theo fräser. Jag kan bli så arg på honom ibland och känner mig jätte dum för det. Han är ju bara ett barn =) jag hoppas vi gjorde rätt.. och att allting blir bra tillslut.

nu måste jag försöka sova. Gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0