Lördag 5:e juli

Heeej!

Kom hem igår efter att ha varit ute hos mamma i öregrund i 2 dagar. Åkte ut dit i onsdags.. och sen tillbaka in till stan fredag eftermidda. Eftersom jag skulle jobba... Hemma så har vi bara slappat. I onsdags när jag kom ut så va det ganska kallt.. och mulet. Så vi gick och handlade lite till middagen... sen va vi bara hemma å hade de trevligt, På torsdagen va det okej väder. På förmiddan låg vi nån timme i solen. Men sen kom det massa moln. Då gick vi in.. och började planera en schlagerfest som mamma ska ordna åt min kusin som har gift sig. Kommer bli jätte bra =)

Sen åt vi sill å potäääter =D gott! Och efter de bakade mamma en silviakaka.. den e svingoo..! som vi sen hade till fikat. Fredagen kom snabbt.. tur de så va de fint väder.. vi låg å solade, jag låg väl ute kanske 2 timmar. Men jag blir ju så rastlös.. kan inte ligga still.. så måste upp hela tiden å röra på mig å så =) Sen blev vi överaskade av att Johan, Malin och Emilia kom! Farmor blev lycklig. Så jag hann umgås med dom en liten stund innan jag va tvungen att åka in till stan. Blää.. ville verkligen inte åka. Så skönt å va ute i öregrund.. men men. Man får ju åka ut så fort man har några lediga dagar.

För nån riktig semester blir det ju inte =( Först tänkte vi åka ut till Öre och bo i mammas hus v.30 när dom är utomlands. Patrik har semester v.29 och v.30 nämligen. Och jag tänkte faktiskt säga ifrån mig några dagars jobb för å få en riktig vecka ledigt.. trots att jag egentligen måste ta alla pass som bara går.. Men Iallafall.. så kom vi på att det inte går... för den veckan kommer ju den lille hit. Såå det blir å jobba hela sommaren å sitta i Uppsala å häcka mestadels =( men kanske att man kan åka nån gång i höst eller vinter nån stans. Hoppas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0