Fy faaan för fotboll.. skjut mig!

visst... det är bra att jag får jobba =) men faaaan... det är inte kul ibland.. Inte under fotbolls EM iaf =P Idag satt vi i skiten rejält!! Hade behövt 2 till i servisen.. lätt.. men men.. det va ju bara bita ihop. Men de gick inte så bra ett tag där. Man hann inte ens sätta folk ned vid borden... fick springa ut med menyer.. å så kom ett lass med massa människor till.. och så snabbt tillbaka.. ta dryckesbeställningar.. FULLT med dricka står i baren å väntar på att komma ut i restaurangen.. Finns ingen som hinner göra dom. Så servitriserna själva gör de.. samtidigt som vi ska gå ut med det.. samtidigt som vi ska ge bestick å sånt till gästerna.. och under samma tid skriker tio olika personer om saker de vill ha.. popcornen tar slut, måste poppa mer i allt kaos.. och på samma gång kommer det 20 personer till som står i dörren å väntar.. oj då, mat i luckan. bara springa...och så fortsätter det så och blir 100 gånger värre. Men de är bara att LE, hehe.

Och ett litet plus på allt detta så finns det ju folk.. spelar ingen roll hur bra service du än ger... å spottar dom på dig iallafall =) Och en sån här dag är det inte kul.. men sen finns det dom... dom är väldigt få.. men det händer nån gång ibland att en gäst stannar upp en och säger hur bra dom tycker man har varit och vilken härlig tjej man är.. och ja.. bara berömmer en massa! TACK. Det gör så mycke... Och tänk på det ni där ute... hehe.. är ni nöjda, så snälla säg det. Man behöver höra bra saker me ibland. Men självklart, är det nåt som är fel så ska man absolut säga det med. Men det finns olika sätt att säga det på... speciellt om man märker att personen iaf försöker.

Jaja... nog om detta. Det va en jäkligt jobbig kväll iaf. Men det tror jag ni har hajat nu ;-)

Men hade det jätte trevligt på dagen iaf. Fikade med Karro... attans va tiden går fort ibland! Känns som att vi inte ens hade hunnit prata om hälften av vad vi hade behövt.. haha.. så va Karro tvungen å kila. Jag gick in en sväng till jobbet... prata lite me Erik.. jag va nämligen utelåst. Sen gick jag å fikade igen.. hehe.. med Patriks mamma å syster. Va också jätte kul, länge sen jag träffade dom nu.. Och efter det, innan vi gick hemåt... så gick vi in i en smyckesaffär. Jaa.. och så hittade jag ett smycke med min månadssten. Och jag hade ett sånt när jag va liten... men det är borta. Så jag har alltid velat ha ett nytt. Och nu när jag tänkte köpa det så skulle Patriks mamma envisas om att hon skulle köpa det åt mig. Ja, hon ville så gärna ge mig en present. Haha.. jag vill ju inte ha en present bara sådär ändå tänkte jag... men hon ville verkligen.. så jag gick med på det *ler* Såå snällt å så gulligt av henne. Köpte smycket å en kedja till mig.. tusen tack! Det är jätte fint =)

Och under tiden jag har jobbat så fick jag ett medd. på mitt mobilsvar. Det va hon från katthemmet... och vet ni vad... HAN ÄR TINGAD NU....ÅT MIG..!! Hihihi... så om en månad får jag hem den lille sötnosen.. ska bli så kul =) Hoppas bara att här Theo tycker det me, hehe.

Nej nu måste jag sova... så jag är pigg på jobbintervjun jag ska på imorrn. Usch.. är aspirrig.. =) första "riktiga" intervjun jag är på faktiskt... har sluppit undan det tidigare.. hehe. Fan.. jag är sjukt nervös.. men men.. det går som det går.

Och bara så att ni vet... jobbar e.m / kväll nu torsdag, fredag och lördag. Så ni vet vart ni hittar mig... =)

Gonatt å massa kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0