Glad midsommar i efterskott =)

Midsommarhelgen är över... så synd. Har haft det så himla mysigt ute hos mamma. I torsdags va vi hemma hela kvällen. Blev ingen middag ute. Stannade hemma å hjälpte till med förberedelserna till midsommarpartajet istället. Jag gjorde bland annat en silltårta som blev jättefin å god! Sen gjorde jag iordning pajbottnar så det va klart å göra dom sen under dagen... ehm.. Mamma gjorde en maräng och jordgubbs tårta som hon fick göra om 2ggr.. haha.. men det fick jag inte skriva nåt om.. ssshh.. =)

Gu helgen har varit så lång känns det som.. så jag kommer inte ihåg allt man har gjort.. hmm.. aja.. Tommy å Patrik va så duktiga å satte upp det stora partytältet under kvällen.. Blev asbra! Stort som bara den.. hehe

Midsommar då.. fortsatte med att förbereda tills alla skulle komma. "Sån tur va" så kom mina släktingar lite senare än planerat.. Jag gjorde sen små tilltugg med brieost och vindruvor och med brie å jordgubbar.. på tandpetare. Sen små tunnbrödrullar fyllda med pepparrot å rostbiff... och min s.k. ostkaka som jag gjorde en kväll här hemma. Och åter igen blev den mycket omtyckt. =) den är verkligen supergod. Sen gjorde mamma laxpajerna klara.. och så garnerade vi tårtorna som vi hade gjort kvällen innan. Jag blandade en jätte fräsh bål... även den slank i bra i allas magar.. hehe.  Jaa.. det blev ett jättelyckat kalas med massa massa gott å äta!

Men innan vi åt å så.. så va vi ner "på byn" =) och kollade läget... tog en cider på slupen... gick förbi hembyggdsgården å hoppades att det fortfarande va folk vid den stora midsommarstången. Men dansen va slut.. tur va väl de.. annars hade man ju fått dansa. Haha.

Det va även jätte kul å få träffa mina kusiner.. vilket inte händer allt för ofta. Dom har ju blivit så stora =) =) Skitkul verkligen!

Midsommardagen vaknade vi vid 12.00 hemma hos moster. Japp, vi sov där.. blev ju fullt hus hemma hos mamma =P Vi fikade sen å gick en sväng ner å köpte glass. Gick runt å kollade bara nere vid hamnen. Trevligt. Sen hem igen.. fikade en gång till.. haha.. och efter det blev det en match i kubb. Vilket avslutades ganska snabbt genom att moster kastade ner kungen. Haha..

Kom en liten regnskur under dagen.. men de e ju så det ska vara.. typiskt svensk sommar =)

Grillade lite och åt upp massa av den goa maten som hade blivit över. Moster å hennes karl va me också Sen under kvällen kom bror å Malin lilla Emila. Jaa.. vi kollade på lite diabilder från när jag va liten.. haha.. lite kul å se, har typ inte sett några kort på mig själv.. just för att alla finns bara på diabilder. Jag va faktiskt söt när jag va liten.. hihi *stolt* Bortsett från hockey-frillan jag fick ha under en liten period.. haha.. Tack! ;-)

Blev en sen kväll igen.. så även idag vaknade vi vid 12-tiden. Va ganska fint å varmt väder då.. så då satt vi ute i solen ett tag. Härligt! Men sen kom molnen... å det blev lite kallt. Grillade korv.. och sen kom johan å malin å plockade upp oss. Både Johan å Patrik ska jobba natt idag. Och så ringde dom mig från O'learys och frågade om jag kunde hoppa in å jobba ikväll.. jaa.. varför inte =) Nej men faktisktr.. patrik jobbar ju.. så jag skulle ju ändå bara suttit hemma själv..

Så jag ska kila iväg om en timme ca. Theo är så glad nu när vi är hemma. Han har fått nå ryck asså..hahaha.. Han verkligen ÄLSKAR alla patriks strumpor å skor.. just när dom stinker fotsvett! hahaha.. han blir helt tokig.. å luktar å kramar å biter å stryker sig på dom.. och tom stoppar in huvet å borrar in det i skorna!! *asg* Jaa... han e för söt. Men han har nog haft den jätte bra med  Patriks mamma å syster under helgen, så snällt å sån tur att dom kunde passa! Tack så jätte mycke!

Nej nu ska jag göra mig i ordning. Men senare kommer lite bilder från helgen!!

Hoppas ni alla hade det super bra!!
Kraamas!



Kommentarer
Postat av: Linda

Det var så lite så =P haha

2008-06-24 @ 01:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0