Vill åka NU! =)

Shiiit.. jag kan inte sluta kolla nu på internet, har nästan läst ALLT om Thailand å alla olika orter.. hehe. Jag säger bara FAN att man bara åker 2 veckor... är riktigt avis på alla packers som e där länge å hinner resa runt å se och uppleva allt som finns där. Och tänk, det finns hur mycke fina ställen som helst i Thailand.. tänk då på alla andra länder runt omkring där... som jag OCKSÅ skulle vilja besöka =) aja... de kanske kommer.. annars definitivt i nästa liv ;)

Det är skönt att jag å min pöjk vill samma sak med den här resan iaf. För det är inte alla som vill de.. Men trots att vi bara e där i 2 veckor så kommer vi bara ta med oss varsin ryggsäck med det viktigaste... och sen shoppa resten där. Just att vi är där så kort tid så vill vi göra det så smidigt som möjligt när vi ska flytta på oss =) för det vill vi me, försöka iaf att hinna med 3-4 ställen iaf. (minst, hihi)

Nej men lite smått planerat e väl att vi reser först till Phuket (planet går nämligen dit) Och där får ni gärna ge förslag på vilken ort man ska bosätta sig i direkt när man kommer ner..?? karon..? Patong? längre ner? mer norr? södra sidan? please, tipsa! För där har jag ingen aning... iaf... sen ev åka till Krabi. Och innan vi sticker norr ut så vill jag till nån av öarna utanför. Men nu har jag kikat massor.. och vill faktiskt inte åka till Phi Phi.. det är säkert fint, men har fått för mig att det har blivit för turistit =) och det finns ju faktiskt massa andra öar runt omkring där. Tex Koh Hae - Coral Island, Koh Khai Nok och Khai Nui eller Koh Yao Nai och Koh Yao Yai som ligger ca 15 minuter från Phuket me racerboat.

Sen tar vi förmodligen inrikesflyget upp till bangkok. Det vi har hittat iaf så kostar det ca 400kr p.p. Vilket det kan vara värt, tar nämligen bara en timme att flyga upp dit.. annars kan man ju ta bussen för 100kr men då tar det ett dygn eller nåt, tåg finns me ca 14 timmar... njaaa.. om flyget nu e så billigt när vi väl är där nere så e de ganska givet =) Och jaa.. då e vi i bangkok kanske 2 dar eller nåt.. shoppa shoppa!!! =D=D och sen åka därifrån till kanske hua hin, kho samet eller nåt! Åååhh.. jag längtar sååå!!

Nu är de någe fel...går inte å ladda upp bilder.. =/ aja..

So looong!


Kommentarer
Postat av: Patrik E

Ni borde åka till railey beach om ni e ute efter lite skön snorkling, klättring och lite beach party.. De jag träffade där sa att de typ ska vara känt för sin klättring men jag prova dock inte. det e iofs en bit dit ligger nedanför krabi men e absolut värt resan. En annan väldigt fin ö e koh kho khao.. ligger SJUKT avsides och finns inte direkt nått att göra på men e väldigt nice om man bara vill vila, närmaste stället att shoppa och gör nått på e khao lak lilla samhället som blev en av de värst drabbade av tsunamin.. Pattaya kan man ju åka till om man vill parta loss lite.. dessvärre lite mycket horor som vill att man ska köpa lite av dom och klängiga hallickar. men det e ju på kvällstimmarna så. ha de så skönt vart ni än hamnar det går inte att bli missnöjd i Thailand! Mvh Mannen på 3 =P

2008-03-26 @ 18:57:38
Postat av: Christin

Thaaanks =) har massa idéer nu.. men tyvärr bara två veckor =P men de känns bra å veta lite innan då.. så man slipper komma ner å inte veta vart man ska, så frågar man nån å det blir helt fel *ler* men som du skriver, tror de blir svårt å bli besviken där borta va =) sköt om dig, mannen xD !

2008-03-26 @ 23:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0