Hemma!!

buuuurrr.... jaja... jag vet att ni hade det varmt i helgen, men idag va det fan svinkallt här hemma... typiskt att det blir dåligt nu då när vi kommer hem =(

Blev inge mer inlägg innan vi reste hem, hade nämligen oturen och blev sjuk sista dan.... så jag låg i sängen då =( inte så kul... men kvällen innan det va skit skoj!! Massa buckets å drinkar..mmm.... Och shit va jag å patrik dansade!! Aah det va riktigt kul iaf, bra avslut =)

Mindre bra avslut blev det ju iofs... nån snodde mina nya vita skor förresten den kvällen från stranden. Faaan va sur jag va, ingen snor Christins skor!! Haha... skit töntig som jag va så gick jag igenom hela stället och kollade på alla tjejers fötter, i hopp om att jag skulle hitta dom.. men icke. Gu så sur jag va... haha..

Och sen dan efter som sagt... så va ja sjuk. Men det va dåligt väder i vilket fall som helst.. hmrf...

Hemresan gick väl sådär.. otur som fan hade vi.. Båtbiljetterna som vi hade köpt gällde tydligen inte! Dom som satt där och tog emot och sålde biljetter samarbetade inte med det företaget som vi hade bokat genom..!! Helt stört... så vi hade valet att köpa nya biljetter. Men då va ju problemet att vi inte hade några lösa pengar.. visst, bara att ta ut ju tänkte vi. MEN bankomaten tog inte våra visa kort.... haha... kan man ha mer otur!? Japp... tro mig....

Det slutade med att vi fick fråga ett annat par om pengar, haha pinsamt va =P men det saknades bara 130 bath ( ca 25kr) snålkärringen kunde inte bjuda på de, vi skulle ju liksom me ett plan! aja...

Sen sitter vi på båten som tar 3 timmar. Vi hade åkt i 2 timmar när en i bestättningen kommer me en mobil å säger att patrik har tele samtal. Då va de dom i receptionen på hotellet som vi har bott på... berättar att dom har gett patrik fel pass. Patrik å Henke lämnade nämligen in sina som deposition, och nu hade receptionen förväxlat dom. INTE SANT tänkte vi... men mycke riktigt så hade vi henkes pass i stället.

Efter mycke panik å bekymmer så kom vi på en lösning. Har inte pratat me henke å bella ( så jag hoppas allt gick bra för er å att ni kom hem!! haha ) men vi lämnade iaf henkes pass till kaptenen... för dom skulle nämligen ta båt till samui och flyga därifrån, och vi från phuket. Och Patriks pass skickade dom me båten till Samui och sen med flyg därifrån till phuket, och förhoppningsvis skulle det hinna fram innan vårat flyg skulle gå.

 Och inte nog med det. Minibussen som vi hade förbokat va sen... så dom kunde inte garantera att vi skulle komma fram i tid. NEHE??? I såna situationer blir man jävligt hatisk mot Thailand.. haha... så vi fick lägga till massa mer pengar för att få en privat taxi som körde oss direkt raka vägen till flygplatsen.

Så 4 timmar senare va vi äntligen framme. Då va det bara å vänta på patriks pass, som lyckligtvis kom 1,5 timme innan vårat plan skulle lyfta. Och sen sov  vi gott på flygresan hem...=)

Va hemma ca 7 imorse... såååå underbart å se min lilla bäbis, =D men har varit vaken sen dess... så börjar bli lite trött nu... får se om jag laddar upp fler bilder... annars kommer mer imorrn!!

Gonatt å sov sött!!

Christin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0