Koh Phangan!!

Heeeej!!!

ohh... nu va det lange sen jag skrev... igen, hehe... blir ju inte att man sitter sa ofta vid datorn pa sin semester =)

Ska forsoka att fortsatta fran dar jag slutade sist... vi akte som sagt pa en tur till coral och Raya Island. Coral va helt vardelost.. och maste saga att snorklingen och allt annat va kasst me.. det enda som va bra... och da va det huuuur bra som helst.. det va Raya Beach, den va sa jakla nice!! dar hade jag kunnat stanna langre... =)

sen pa kvallen dar akte jag och ebba, henke och patrik in till Karon. Pojkarna gick pa marknaden.. vilket jag ocksa hade tankt gora.. ville ju shoppa lite mer, hehe... men foljde me Ebba till en salong.. hon skulle forlanga haret. Och medans jag vantade sa fixade jag mina naglar.. hihiii... det skulle bara ta en timme typ, sa efter det hade jag tankt att dra till marknaden.. men det tog fan 2.. nastan 3 timmar! Och ebba stackarn... fick kampa lange med sitt har. Nar dom tyckte att dom va klara sa hade hon fatt i kanske 100 slingor... vilket INTE ar mycke!! det sag forjavligt ut! =P men efter manga om och men sa fick hon i mer har och da blev det bra, da blev det jatte bra faktiskt! Sa vi va nojda.. haha... men grabbarna stackarna hade gatt och vantat pa oss i typ 3 timmar pa marknaden.. som dessutom bara hade haft massa skit grejer...

NU i alla fall ar vi pa koh phangan! Tog en minibuss dan efter, som enligt hon som salde biljetten skulle ta 3 timmar till piren.. och sen skulle baten ta en timme.. Yeea right! Sammanlagt tog resan 12 timmar!!! fyyy faaan assa, hahaha... vilken resa sager jag bara! Minibuss, sen byte till buss, sen vanta... sen byta till bil.. sen byta igen.. och sen ta baten typ som tog 3 TIMMAR inte EN.. agom trotta vi va. Vi alla sov 12 timmar den natten sen =)

Boendet som vi fixade forst sag jatte trevligt ut.. lite lugnare omrade, strand for oss sjalva i princip.. bungalow som va nybyggd.. pool.. ja... allt verkade skitbra! Men nar vi val kom fram... rummen va assunkiga. Visst, nybyggda... men inte omskotta alls. Toan va helt brun och vattnet luktade avlopp.. blaa.. men ja, det va ju bara att sta ut.. had bokat 2 natter. Sen va man tvungen att ta taxi in till alla restauranger och barer och butiker varenda dag =/

Och inte nog med det.. nar vi vaknade forsta morgonen sa holl vi pa att do!!! Vattnet va borta.... vattnet hade sjunkigt undan ca 400m typ..!! helt stort... sa nu hade vi inte ens en strand att ligga pa.. eller jo, en strand men me inget vatten. Skit laskigt.. tsunami va min forsta tanke. Men de va tydligen ingen fara... men vattnet kom inte tillbaka. Sa da fick vi tom ta taxi for att komma till stranden.

Men nu iallafall sa bor vi pa ett skit bra stalle!! Vi ar sa nojda, kunde inte bli battre sista dagarna.. visst, vi far ju betala lite mer for de, 1800bath. i phuket betalade vi 1000 bath. Men som sagt, det ar saaa himla nice! Stora fina frasha rum, precis pa stranden.. stranden ar jatte fin.. ( har vatten, haha) pool och restaurang me god frukost och mat.

brb... maste pa toa.. haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0