Månaderna går sjukt fort.

25 februari !!

Redan flera dagar sen jag skrev. iiiiigen. hehe. Hela helgen bestod av kalas med my nasty! hade skit skoj. Visserligen jobbade jag både fredag och lördag, linda jobbade söndag. Så vi kom ju inte iväg förrän sent. ( men slutade dock slira sen också, hehe ) Plock blev det både fredag och lördag. BMB på söndagen, då det va födelsedagsfirande där. Jag säger bara, viiilken partyhelg.
                   Jag gjorde ett blade fodral till Spanky.. haha.. snyggt va! 

Men det är inte alla gånger det flyter på bra när man är ute å har roligt heller. I lördags vid kanske 5-tiden ringer Nasty mig. Jag hade kommit hem ganska nyligen, vi hade skiljts åt utanför plock. Massa ny snö hade kommit under kvällen. Nej men vad tror ni händer! Först å främst vill jag bara påminna att jag har har t.o.m noterat i min almanacka när 1501 och 1502 jobbar tillsammans... med en glad smily dessutom! =) jag säger bara glöööm det nu. Buhuuu... Linda fick lida för att hon va snål och inte tog taxi hem i lördags. Blev en taxi resa på 150kr och en sjukhusräkning på 300kr. Linda hade ramlat och gjort illa sin handled.

-ja men rör inte på handen, säger jag i telefonen. Och håll den varm.
-men jag KAN ju inte röra varken handen eller fingrarna!! det gör så ont.
-då ringer du 112, säger jag! haha.
-neee.. kan jag ju inte göra bara för en hand. =(

Kanske en halvtimme senare eller nåt så får jag ett mess att hon tagit en taxi till akuten.

På morgonen efter vaknar jag å ser ett till mess från Linda. Sådär ja! två sprickor i handleden och lite benflisor saknas. GIPS!

Suckar... inge "jag å linda" på jobbet iaf... på minst 3 veckor! Tur att det går å dricka öl iaf, trots att man är invalid på vänsterhanden. Hehe. Jag signade den " Så går det när man är nykter....."



Så det händer alltid grejer när vi är ute, sen om det alltid är bra vette fan, haha.

Jaha.. annars har jag jobbat måndag och tisdag... helt sjukt, båda dagarna har varit KAOS på jobbet! Massor att göra.. idag va det också proppat hela dan, men då va vi åtminstone mer personal.. så det va bara kul ! Allting gick bra. Åhh.. jag va så sugen på att gå ut idag =( men min nasty är först å främst inte i stan... och så va det ingen annan som ville heller.. Typiskt. Jag är ju nämligen ledig imorrn... fast nu i efterhand så va det ju bara bra att jag gick hem. Så jag kommer upp i tid å packa imorrn. Usch. Ser verkligen inte fram emot det. Jag HATAR att flytta.

Jaa.. sen väntar jobb fredag och lördag. OCH söndag... för då är det inventering. YEEES!!

Nu ska jag lägga mig i soffan tror ja, OM jag kan slita mig härifrån. hehe =)
KRAM!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0