2009

Nytt år... nya tag. Förmodligen inget bloggande som det verkar. =P vet inte varför... har iofs inte varit hemma om dagarna typ under den senaste månaden. Hm.. inte så konstigt eller...? Bor fortfarande kvar i den fina lägenheten på kungsgatan... meeeen.. fortfarande med mitt ex. Vilket är inte det jag vill.. för... då skulle han ju inte va mitt ex =)

Hade några som var intresserade av att byta lägenhet med oss... men alla backade ur, tycker att den vi bor i är för dyr. JO TACK. Men det ska väl lösa sig nån dag.

Om vi ska sammanfatta sista dagarna på 2008 kort så ser det väl ut såhär...

JULEN... spenderade jag med min familj såklart ute i Öregrund. En bra jul blev det... fast man inte trodde det skulle bli det. =) Juldagen ingen utgång! Va SÅ skönt när min söta Emeli kom in på jobbet på annandan och va bakis, hade ångest och 3 sugmärken på halsen och kinden... hahaha... och jag mådde bra! Så... det va det absolut värt, å hålla sig hemma alltså.

Dagarna innan jul.. och dagarna efter jul fram till nyår bestod av underbara dagar med min nya vän, Nasty. Haha.

Jag+Nasty+menthol+killkenny+bullit=SANT  Hahaha... har haft såååå kul. Nu har hon lämnat mig för en helg i Sälen... =( men vi kommer till det sen.

Sen blev det nyårsafton! Först va jag med Johan, Malin, Emilia och Mamma hos Malins föräldrar och åt och hade det jätte trevligt!! Sen gick vi upp på kullen vid brantings torg och såg all fyverkerier därifrån, skit fint. Jag å mamma fällde några tårar... för det nya året =) Mötte upp Nasty å Jullan på kullen! Skålade om å om igen, sen tog vi bussen ner på stan. Taxi till BJ... sen va det fest. Jag å Linda dansa som aldrig förr. Såg sen dan efter att min ena klack va typ borta.. "Ahaaa... det va därför det typ inte gick å dansa" Helt vingligt ju, trodde det berodde på annat ;)

Lyckad kväll iaf, men kan det bli nå annat när Masiii å Campariii är ute i svängarna! Vaknar dan efter utan bakfylla och utan ångest! SCOOORE!! 

Beställde hem pizza....sen va det dags igen. Eller ja.. vi gjorde ett försök... skulle va fest för krogfolk som visade sig bli ett fiasko! Haha.. så vi gav upp! Hem hem...

Hmm... jaaa... sen va vi inne på 2009 då!

Har jobbat på som vanligt.... slutspurten på O'learys. Vi har varit ute å slirat...som vanligt. Ehm... jaa.. =) Men igår iaf så jobbade jag första passet på Pipes of Scotland! Yeeay. Med tvillingarna... Cicki å Mary.. =) Det gick bra! Tror ja... va lite bervös i början om jag ska va ärlig... hallå.. vad är det, typ 73 olika ölsorter! Allt från indisk till belgisk öl.. Hmm... bitter? söt? besk? ful? snygg.... bla bla.. jag kan ju inte! Haha. Men man lär sig väl! =) Så det kommer nog bli bra! MEN... första stället jag har jobbat på som inte har nåt system alls när maten är klar i käket! Ingen klocka.. ingen lampa... inte ens nån soms kriker servera! haha... men man kommer väl in i det me!

Va ut i onsdags och dansade så jag va helt svettig på ryggen! HAHA. Sååå kul. Va på ett ställe där alla är typ 5 år yngre än mig... men =P vi va ett gäng på säkert 10 pers.. varav några va personal därifrån... så det blev att vi gick dit. ( People såklart! ) Men jag bryr mig inte om att jag egentligen borde skämmas för att jag gick dit, hehehe... för det va så värt det, har inte dansat så mycke på länge! Så det va skoj! Bra musik hela kvällen! Men sen dess har jag inte druckit en droppe... kände att jag behövde ta en paus från den ständigt långa dimman jag va inne i.. hm... jag har haft kul... som fan... men det är inte hälsosamt. Och jag känner ju de... så nu börjar jag må bättre.. Men sover fortfarande länge om dagarna. Men börjar iaf se ut som en människa igen. =) 5 kg som måste bort igen me.. haha. 5kg kärlek!

Men lite är väl tack vare att min alkovän har åkt på sin lilla semester... bort från stan! haha.. nyttigt för mig... men jag saknar henne me!!! =D Fan va kul det skulle va om vi kunde dra iväg nånstans! Bort härifrån... helst till värme men dock inget krav! hehe.

Idag är jag ledig. En dag, jiihoo.. sen jobbar jag måndag på olearys... sen tis, on, tors på pipes. Sen ledig fre, lör, sön, mån! Sån lyx, men vet inte vad jag ska göra då. Skulle åkt upp till Johanna men ekonomin talar emot först å främst... sen så jobbade hon hela den helgen så då är det ju ändå inte så kul. Får bli lite längre fram mot våren! =)

Fick hem ett par lårhöga svarta mockastövlar från La redoute.. men dom satt inge bra alls.. så dom måste jag skicka tillbaka. Jag vill ha vår nu!! Handla massa snygga kläder, mums! Vill gå till frissan me å göra nåt... men vet inte vad! Sen funderar jag på om jag ska boka tid nu och äntligen bleka mina tänder... vill så gärna. Har ju halva priset fram till februari. Hm. Grejen e då att jag måste gå till tandläkaren först! kolla hål, ta bort tandsten OCH ta bort mitt fula tandsmycke som jag hatar. Vi får se hur det blir.

Nej nu måste jag ta tag i min dag! Men vi får se hur ofta det blir att jag skriver.... är jag hemma så absolut! Men det är ju det jag sällan är.. =)

God fortsättning på er alla!
Massvis med kramar!!


Hoppla hoppla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0