Breathe. Runaway.

Tycker hösten har hållt i sig länge och varit väldigt fin. Men i natt snöade det... tydligen... jag va vaken, men märkte ingenting ändå. På bussen hem från jobbet tänkte jag på att det regnade bara.. men det kanske va snö då.. :)

Hade väldigt konstiga drömmar inatt. Känner mig så... fundersam. På jag vet inte vad, men på mycket ändå. Tankspridd.

Kanske bara är all stress inför Åre. Men försöker å inte tänka på det... För innan dess har jag ju London att se fram emot. Yeeay!

Helgen va en lyckad helg, som alltid! Först mötte jag upp Jossan på tågstationen, så tog vi tåg och buss till Gävle. Tove plockade upp oss, och så åkte vi ut till kyrkan i Valbo. Fick träffa lilla sessan, så söt unge så jag börja gråta när jag såg henne. Haha. Typiskt mig å va känslig och börja böla. Samma sak första gången jag såg lilla Adrian :) och när bror ringde och sa att en liten Emilia hade föds. Hmm.... säg inte att barn får mig att gråta!? ÅÅhh.. jag har nog en sån moderklocka inom mig nånstans ändå ;) haaha! Det va så kul att jag, Jossan å Tove va samlade. :D Inte varit  sen vi var små.. inte alla tre samtidigt. Tror ja..? Och så satt Tove där med ett barn liksom. En liten glad buse!! Tyvärr så va jag sjuk såklart, så fick inte pussa på henne :( Men nästa gång ska jag äta upp! hehe.



Dopet va trevligt! Men kyrkor är så jobbiga. Antingen gråter jag.. såklart.. eller så sitter jag å garvar och fnittrar åt allt. Hm. Sen va det dags för mig att åka vidare. Mitt tåg till Sthlm gick kl 16. Härlig tågresa faktiskt. Läste lite sen sov jag hela vägen. Framm i Sthlme mötte jag upp Bella på sergels torg. Kollade en pytteliten stund på Railjam skiten... ursäkta.. men det va ganska b. Och kallt. Så jag sprang och sa hej till Johanna och dom, köpte biljetter till kvällen... sen gick jag och Bells till hotellet, med ett snabbstopp på donken. Sista gången jag äter skräpmat när jag är förkyld. Om man inte känner smaken så känns det gaaanska onödigt ;)



På hotellet låg vi och slöa bra länge innan vi korka upp skumpan och började värma upp våra dancing skills! ;) Sen gick vi till Undici och skulle möta upp Tobbe och även säga hej till Emil som jobbade. Va där ett tag.. sen tog vi banan ut på söder. Railjam festen va ett fiaska. Jag va beredd på ung ålder.. men kom igen!! Dom såg ut å va 15.. max! Skitbra musik dock så vi gjorde det bästa av situationen och dansade kanske 3 timmar i sträck! Kuuul! Men när kvällens band, vilka jag inte ens kommer ihåg vad dom heter, började yo yo:a på scenen så kände vi att vi fick tacka för oss. Tog taxi in till stan igen för att dra tillbaka till Undici som dessvärre höll på att stänga. Inte hela världen. Bara att jag fick min favvo wok från 7 eleven lite tidigare! :) Tog med maten till hoteller, med en calzone på vägen, haha, sen låg vi i sängen och åt och det va så gott! Och älska dom hotellsängarna! :D Somnade som en liten bäbis...

Söndagen. Checkade ut från hotellet. Gick på stan å kika... sen åt frulle/lunch på sämsta fiket någonsin. Hade jag kommit ihåg vad det hette så hade jag INTE rekomenderat det. Gick sen på stan igen, till ett annat fik. Satt ute och drack te. Mys! Fast lite bakis. Mötte upp Olof och gick sen till Sturehof. Fick bli en (Sjukt) god risotto till  mig, en hel kronärtskocka till Bells.. Va och (stört) gott!! Olov fläsha till det med ett glas skumpa. Dock inte den flaskan som kostade 66000kr.. helt sjukt att det finns dom som köper sånt. Lol.

Sen va det dags för mig att åka hem. Mötte upp Johanna och tjejorna på centralen så tog vi tåget hem. Boobz kom och hämtade oss. Som tack för att han glömde mata mina katter när han va kattvakt under helgen, tack Thomas! :) 

Kvällen spenderade jag hemma i strumpbyxor med massa te tillsammans med Jossan som va hemma på besök från Gtb!

Måndagen, igår. Bläää.... jag gick upp klockan 7!!! Helt galet ju. Hur kan folk göra det?! Och hålla sig vakna. Jag tror jag somnade 5 ggr på kursen. Va ju på Alkohollagsutbildning med jobbet. Har redan läst den i skolan, har dessutom MVG.. haha. Men va ju runt 6 år sen. Så bara bra att friska upp minnet lite. Kursen höll på till 16,30 och då fick vi skynda och ta taxi till Pipes som skulle öppnas upp kl 17,00. Lugn kväll på jobbet.  Skönt faktiskt. Jag va så trött :P Och idag är jag ledig!! Sov länge. hihi. Ställde klockan på 11 men lillebror ringde och väckte mig kl 12, hi hi. Men då gick jag upp. Och nu sitter jag här. Ska nog inte göra nånting idag. Kanske städa om jag orkar. Vänta på mitt nikepaket som inte kommit än. Dom har varit här två gånger på eftermiddagen när jag jobbar. Och jag har ringt och sagt till dom att jag inte kan ta emot det då! Men ändå kommer dom hit för sent... Så får nog hålla mig hemma idag så att det kan levereras.. Men tror bara att det är min väska, skorna kommer nog om en vecka.

Så det blir serier hela dan!! weeheey! Kanske kilar hem till Boobz ikväll.. men bara för att jag vill låna din tvättmaskin. :D

Puss o Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0