Mycke som scheeer!

Heeej alla!! :)

Har inte skrivt här på 12 dagar. Hm. Och har hunnit me en hel del sen dess... såklart! Och kommer komma ihåg hälften.. men men. Det viktigaste kanske man inte har glömt bort.

Jag låg ju sjuk i en evighet kändes det som. Men tillslut kände jag mig bättre, hostar dock fortfarande. Över levde påskloven... trodde jag aldrig..! Hehe. Inte roligaste serveringen men...

Har iaf jobbat och varit ute lite å svängt. Sen i lördags kom min älskade vän Linda hit!! Ååååhhhhh.... bästa på hela säsongen!! haha. Har varit så kul å ha henne här.. och nu ska hon åka hem idag! :( Men fyra roliga dagar blev det!
Lördagen jobbade jag tyvärr.... men blev en sväng till Broken efter jobbet med kollegorna.. Sleepy bulldog och fish! yeay! Sen gick vi ner till Dippan, helt dött dessvärre..

Söndagen då va det åkning för hela slanten!! SOL och ÖL och underbart!!! Åkningen gick sådär... men mycke framsteg igen! Åkte upp till toppen, satt på Stormköket ett tag, sen åkte vi ner till Rödkullen. Ankar upp en bit och mötte upp Tim å co. Satt mitt ute i ingenstans å solade å hade det fantastiskt!! Sen åkte vi ner och skulle ta sista liften.... som gick skit!!! Det gick bara inte att komma upp för mig. Jag å Tim ramlade två ggr så jag gav upp och åkte ner längre bort istället. Haha. Jag va såååå sur! :P Men blev en öl och hotshots på Black Sheep ist innan afterskin på Timmerstugan. Och där spårade vi, hahaha. Men kul va det. Åkte hem sen och tokdäckade. Hihi. Skulle bara sova en timme men vaknade runt 23. Blev ingen söndag på Dippan. Men däremot kom vi upp i tid och kunde sticka ut och åka!

Det va så varmt så jag tog ingen jacka på mig! Riktig vår i Åre. Vi gick till systemet och köpte lite cider, sen till ica och köpte med oss mat och så tog vi liften upp till toppen. Mötte upp Elise, walle m.fl och poff sa det så kom det gråa moln överallt och det blev sviiiinkallt!! Verkligen sjukt kallt. Men vi kämpade och satt där en stund ändå i hoppet på att solen skulle kika fram.. men nej :( Alla valde att åka ner. Tjejerna tog till å me liften ner. Men vi valde att gå in å sätta oss å dricka lite varm choklad med rom :) Efter det gick vi ut och nånting hände! Det sprack upp och solen kom fram! Vi valde att åka ner och jag hade det bästa åket på hela säsongen! Så jäkla härligt!!! Vi satte oss mitt i backen och knäckte en cider...

...och då ringde min telefon!! Det va Suzanne från Sunwing som ringde för att berätta att jag fått jobb på Cypern om jag ville!! Yeeaay!! Jaaa tack!!! Så jag åker dit så fort som möjligt! :) Känns så himla bra! Visserligen skulle Norge gett mig mycke bättre pengar, men jag tror jag kommer ha roligare på Sunwing. Bra att dessutom få in en fot där me. Så jag va lycklig! Och åkte som en kung! Hehe.

Väl nere blev det afterski på B.S. Sen åkte vi hem... åt lite, bytte om å så... och sen förfest ute i Ängarna hos Tim å dom. Kvällen slutade på wersens då det är det enda stället det är folk på på måndagar. Jobbig musik men vi hade trevligt. :)

Här började det dåliga vädret tyvärr... så det blev ingen mer åkning sen. :( Tisdagen blev massa fika och spel på byn. Det va mysigt det me! :) Sen jobbade jag hela kvällen till 22,30 och då blev de Bygget! Vi dansade massor och hade riktigt roligt!!

Ååhh... vill inte att Linda ska åka, men nu är det inte långt kvar tills jag ska hem heller så. Däremot blir det ju ingen långvisit i Uppsala tyvärr som jag hade planerat, utan det blir stress och iväg igen! Men förhoppningsvis värt det. Kommer ha kontrakt till sista oktober! Ett halvår... gulp! Gratis boende och 3 gratis måltider 7 dagar i veckan. Klagar inte! hehe.

Nu har vi packat klart och städat och ska åka till tågstationen. Jag flyttar in sista två veckorna hos mina kollegor på Glasberget. Jobbar nu onsdag till söndag sen är Grappa stängt tre dagar. Då ska vi ha personalfest och personalmys! Yeay!

Har lite härliga bilder från backen och afterski m.m. som jag ska lägga ut! Men det blir i kväll. Hinner inte nu! Ni får en bild från backen, riktig stekarbild, haha!

Hoppas ni alla mår super!!! Puss o Kram!!  //Christin


Kommentarer
Postat av: Linda

men åååååh...läste bloggen nu! gud vad vi hade kul..snart kommer du hem o jag ska försöka klämma in mig i ditt tighta schema.. men jag kommer till cypern efter sommaren..september siktar jag på.. för ett halvår utan kinky e ju helt omöjligt! puss

2010-04-26 @ 14:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0