Happy Christmas Melbourne!!!

Och God jul till er alla där hemma! :)

Kort sagt, jag är frisk nu, äntligen!! Vi har haft lite sol, äntligen! Jag har fått JOBB, äntligen! :D Finaste restaurangen nere vid vattnet, är så sjukt glad och nöjd. Bra pengar kommer det bli.. weeheey! Beroende på hur mycke jag får jobba såklart! Hade ett sällskap på 17 som jag fick ha med två andra. Förstå¨, vi va TRE stycken på ett bord. Då ska servicen va bra. :P Det va två olika sorters champagne.. vin till maten, tre rätters.. dessert med vin.. Jag va iofs bara en extra hand eftersom det va min första dag. Skönt, behövde bara fylla på glasen och öva på språket typ, hehe. Nej men det känns skit bra. Jätte fin meny med mycke skaldjur.. och bästa läget i hamnen precis hand i hand med solnedgången :) Kanske vill komma förbi på en hummer risotto? Bara $44.. :) (över 300kr...)

Men nu är jag ledig fram till onsdag. Igår körde vi heldag nere parken i st kilda. Soligt och härligt, glögg och pepparkakor, en äkta julafton med andra ord, eller?

Kvällen bjöd inte på mycket... för jag somnade.. innan tolv. :( Men idag har jag varit mer aktiv!

Jag och Kaj stack ut vid 11 och har åkt massa spårvagn och gått överallt typ! :) Till sist fick det bli italiensk lunch och sen en chai latte på det, uppe i Carlton. Ingen sol tyvärr men det är ganska varmt ändå! En bra dag :)

Vi köpte med oss lite go dryck hem nu till våra barn som legat på rummet hela dagen ;) Så förhoppningsvis taggar alla till och så gör vi nåt kul ikväll!! Eftersom alla däckade ganska tidigt igår.. Jag menar, är det jul så är det! :)


Jag vet att jag är sämst på att lägga upp bilder, men här kommer några juliga sådana, min julklapp till er :)


Kommentarer
Postat av: ida

Åå vad glad jag är för din skull! Hoppas att du kommer trivas bra på jobbet & dra in en massa deg! =)

Hemma i Sverige är faktiskt helt okej.. Är rätt mysigt med all snö.. Synd bara att det tvunget måste vara vinter mellan oktober & maj.. Är väl egentligen den största nackdelen.

Jag lägger faktiskt undan en hel del pengar.. Både till Australien & till lite småresor hit & dit. Blir nog Schweiz en runda & sen mallis en snabbis, men det kostar ju inga pengar knappt. & så kommer jag ner, lagom till det dåliga vädret i Australien & firar min 25-årsdag med dej i augusti=) .

Ta hand om dej & kör hårt. =)

Puss & Kram!

2010-12-26 @ 13:57:07
Postat av: Lina H

Åh vad härligt du verkar ha de :) ja längtar minst sagt efter sol nu :P

Jag stor trivs i Åre alla fall , min första skidag på måndag :P

Hoppas du har det bra tusen kramar ex sambo :P

2011-01-11 @ 22:17:45
URL: http://misstyndero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0