Från Gili till Lovina, sen ner till Kuta och Melbourne!

Jag fattar inte att jag kan va så sämst på att skriva här :P Jag gör det ju mycket för min egen skulle me, så jag inte ska glömma bort vad jag gör här.. hehe.

Gili va tydligen svårt att lämna. Vi körde en sista utgång med Mackan och bestämde oss då under natten att vi skulle stanna några dagar till. Så jag ändrade min biljett igen... för andra gången. :) Bodde kvar på Vila Ombak, inneboende hos Kristine ( kanadensiska tjejen jag nämnde) Verkligen supersnällt! Men jag kände mig sådär bekväm då hotellpersonalen trodde att jag va Kristine emellan åt.. och att Thomas va Kristines Husband ;)

Dagen efter va vi trötta då vi va uppe ganska sent för att säga hej då till Mackan kvällen innan. Slutade som vanligt i poolen, haha.

Men hur trött och bakis man än är så behöver man äta och kanske ta sig en återställare ;) Vi sitter på Irish och bara tar det lugnt, en kväll då det va bara jag och grabbarna. Bordet bredvid oss hade en lite högre partynivå.. Och tillslut blev vi ditbjudna för att joina på en drink. Roni och Jenzen, två galningar från Jakarta på Java och Dyna, som kom trea i Indonesiska idol 2008 :P och så va det lite annat folk me. Om vi säger såhär, det fick inte finnas tomma glas på borden.. och det som beställdes skulle drickas upp. Brickor med shots, varav 30 st på varje bricka kom in säkert 7 gånger. Jag har inte sett så mycke dricka flöda tidigare.. haha!

Gänget bodde också på vila ombak, fast i sin egna "villa" med privat pool och allt. Shit va fint det va!! Sjukt lyxigt om man jämför med våra tidigare boenden ;) Vi blev ditbjudna och hade så jäkla kul! Festen varade enda fram till soluppgången som är den finaste jag sett! :) Jag kommer ihåg den iaf, tycker synd om killarna, hehee.

Dagen efter vaknar vi med en ny nyckel i handen... och rummet jag sover i har tydligen 3 sängar....? whaaaat.. Aahh just ja.. Roni insisterade att hyra ett rum åt oss tills vi slulle lämna Gili. Asså... jag trodde jag skulle leva backpacker liv..eller? ;) Finaste rummet, och jag är så jäkla tacksam för att han ordnade det.. Jag levde som en prinsessa sista fem dagarna. Roomservice som inte kostar nånting!! Ringde efter glass till frukost, haha. HAde vi ingen tändare mitt i natten så kunde vi bara ringa och säga till ;) Hiihii... jag är inte van vid sån lyx. Skulle kanske inte vilja ha det så jämt... Man tycker samtidigt synd om dom stackarna som passar upp på en hela tiden. Är tacksam över att jag är uppfostrad så som jag är.. så att man uppskattar saker på ett annat sätt. Indoneserna höll på att dö, hotellpersonalen alltså... när dom kom in i mitt rum och jag står och bäddar sängen själv! haha.

På kvällen va vi ett gäng på 11 pers som bjöds ut på middag, jätte trevligt. Kvällen slutade i repris. hihi. KUUUL!!!

Jaaa.. sista dagarna på Gili blev iaf oförglömliga. Jag har haft så roligt! :) Men tyvärr va vi tvugna att lämna. JAg bobaz och malin åkte i torsdags.. och fortsatte då resan upp till Lovina. Där bodde vi hos min vän Gedde, som har hus där. Mycke mer local style... men stort och jätte fint hus! Hmm... vi fortsätter alltså leva icke-back packer liv :P Haha, tur att vi är lite illa tvugna här i Melbourne.

Lovina bestod av regn regn, svart strand, grönt och fint, inte så stor stad dock... Delfiner, bästa snorkligen nånsin!! Local food.. billigt billigt! En väldigt fin upplevelse! Svårt att sova på nätterna dock pga råttor, spindlar och tuppar! Tuppen tänkte jag skriva men tupparNA typ 15st väckte oss kl 5 på morgonen. Trodde tuppen gal vid 7 åtminstone?

Kuta va sig likt. Usch! Liv och trafik, smutsigt och hektiskt. Men vi mötte upp Elin och Lisen, Pierre och Emil igen och tog en sista kväll (igen) Gick ut och svängde lite, och slutade självklart.... i poolen :P Kvällen efter åkte vi ner till Melbourne! Flög på natten så vi sov hela resan typ. Inte bra men till och från. Försökte kolla på step up 3 men somnade direkt. :(

Simon min kompis som är härifrån plockade upp oss på flygplatsen och skjusade oss till vårt hostel. Det är heeelt ok där vi bor. Bor på Urban central i ett 4-bäddsrum. Betalar 20 dollar per natt, vilket är ett bra pris här. DÅ ingår frukost och sängkläder och handduk. Toaletter och dushar är superfräsha, så jag är jätte nöjd. Men det är ju bara tillfälligt... vi letar fortfarande efter en billig och bra lägenhet som vi alla kan dela!

VA sen ut en sväng igår kväll och kollade in nattlivet! Bästa vädret va det också.. lagom varmt och sol, typ som en sommar hemma! :) Tog några öl med Tim, min vän från Åre. ( Simons bror ) Men det blev en tidig kväll för vi va sjukt trötta allihopa.

Får se vad vi gör ikväll. Idag sov vi länge... missade frukosten, ops! HAr gått runt och kollat kvarteret. Sen plockade simon upp oss och tog med oss på en guidad tur! Fixade aussie nummer me, skriver det sen på facebook! Kommer nämligen ha det jämt sen.

Vi har redan pratat lite ytligt med folk om jobb så tror inte det kommer bli någe problem! :) Ikväll kommer Kaj hit och joinar vår crew! Jag längtar! :)

Nu ska thomas få blogga lite, glöm inte kolla in där. Han är duktig på att lägga ut bilder ;) Bättre än mig iaf.. sorryyy! Men det tar sån tid... men jag ska sätta mig nån dag om jag blir sjuk eller nåt :P

Hoppas ni har det bra hemma, och mys ordentligt i julstämningen åt mig!!!
Massa kramar Christin

Kommentarer
Postat av: Ann

Herregud vad du får uppleva häftiga saker:) Här hemma julstökas det. Jag har varit ledig idag och gjort massa julchokladgodis:) Ska faktiskt vara hemma imorgon också och fixa vidare. Sköt om dig! Många bamsekramar från din faster Ann <3

2010-12-16 @ 20:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0