Fritt me stjärnor!!


Nästan en veckas uppdatering dårå :)

Lördagen va tänkt att jag skulle spendera hemma efter jobbet, eftersom jag skulle upp och åka med Bobaz å dom i Björnen tidigt på söndagen. Men vad hände? vi gled ut en sväng efter jobbet iaf, hamnade slutligen på Dippan ( har jag för mig ) Sen en liten efterfest hos Bella. Den innehöll massa Maxmat och fritt med shots!

Söndagen va jag lagom mallig när Bobaz och Mackan kom å hämtade mig vid 10,00. Eftersom jag va hemma vid 05 kvällen innan. Nykter? nej. Inte ännu. Åkte till Björnen och skulle spendera vår dag där. Jag å Mackan, kungar i barnbacken. haha. Eller nej, inte jag iaf. Mackan den jäveln kunde ju åka bräda med en gång typ. Första gången han åkte och låg redan på samma nivå som mig om inte ett steg framåt!! So not fair!! Backen vi åkte va samma som den jag å Linnea körde sist. Men sen hitta vi en annan backe som va grym att lära sig i.. Räckte med två åk sen hade vi lärt oss svänga helt och ta oss ner utan att ramla... nästan.... Jag åkte mitt bästa åk nånsin. Felfritt, ramlade inte... tills jag kom längst ner i backen. Lagom mallig för att allt gick så bra, så ska göra en sista sväng och får hälhugg (säger man så?!) aja.. flyger baklänges iaf.. landar på rumpan OCH tar i med handen.. såklart. Hör hur det knakar i hela handleden, och tänkte "nu bröt jag den" Sjukt ont gjorde det. Sprang ner till en shopp och köpte bandage som jag lindade med direkt för att hindra svullnaden. Fy faaan va ont det gjorde. Tur va träffade vi Håkan och Jane inne på restaurangen där, och fick skjuss av Håkan till sjukhuset. Och där satt jag ( och stackars Mackan) på våran lediga afterskidag i tre timmar. Kommer in i väntrummet och där sitter typ fem andra med armen i högläge, haha. Såg roligt ut. En efter en kom ut från läkaren... "den är av" "jag ska gipsas" Gaaah jag dog nästan. Min handled kunde dom inte se felet på. Fick ta om massa bilder.. men kom fram till att den inte va bruten och det va ingen spricka, utan en fraktur på benet. Dom ville gipsa men jag vägrade. Jag ska ju jobba, det går inte! Ööh..., smart tjej. Men faktiskt, den är redan mycket bättre, så det hade inte varit nödvändigt.. tror ja! haha! Så nu har jag suttit här hela veckan utan å åka bräda med mina kompisar och inte jobbat ett schmack! Meeen vi har gjort annat roligt.. hehe...

Söndagskvällen va jag ju tvungen att visa boobz å dom Dippan. Men det va sjuuukt me folk, FRITT me folk kan jag lova! BARA studenter! Det va inte kul alls. Hmm.. Det blev att vi gick därifrån lite tidigare och gick till Max ( andra dagen i rad, gaah!!) inte OK! :P Måndagen sov jag hela dan.. kul. Vad ska jag göra med min hand liksom. Dom andra va ute och åkte, sen skulle dom ta en lugn kväll hemma. Jag däremot va på middag i Duved hos mina gamla kollegor. Skit nice! Buffé me massa go mat!!! och öl och vin serverades, sen vankades det drinkar i baren nere och lite biljardspel etc.. med stukad hand. Jag vann inte! hehe. JÄTTE TREVLIGT iaf, TACK! Efter det drog jag och Malick in till Åre igen, tröttnade på att hänga runt F.Ljungberg, hahaha! ;) Nej då.. Drog till Dippan, Malick blev lagom i gasen medans jag stod still i uppförsbacke typ, haha.
Tisdagen sov jag bort igen, hihi. Mötte upp Bobaz å co nere på afterskin på Dippan. KUL! :) Efter den fick jag en impulsidé, att vi skulle boka ett dryckesbord till dinnershowen sen på kvällen. Eller ja, 1,5 timmer efter afterskin. Ja men visst, vi kör! Frågan e bara hur fasen vi ska hinna det?! Ut till Björnen, alla dom skulle duscha å fixa sig, sen äta mat.. och så in igen. I vilket fall, vi kom lite sent, men det gjorde inget. GUUUUUD vilken rolig show det va!! Vi hade så kul så det va helt galet!! Åååh!! All tyckte det va värt pengar å stress å allt! :D Till å me Freddan stod upp å klappa i takt! ;) haha
Sen spårade det kan jag ju säga.... jag har inte varit med om en sån karatefylle på Läääänge!! ALLA verkligen, helt galna! Vi shotade från skidan, dansade ( eller jag iaf) som aldrig förr... vilket jag gärna hade skippat idag om jag fick välja.. beställde dricka på dricka... till och me Ljungberg och co stod upp i sofforna och dansade och sjöng! Heelt galet med andra ord, men OM vi hade kul! :)
Onsdagen blev en lugn kortspelskväll i björnen :P men väldigt uppskattat ändå! Alla va helt färdiga.. eller ja, förutom Bobaz som blev packad igen. Haha. Sov där i natt me.

Och nu har jag flyttat in hos Martina :D Inge mera flyttande, ska bli så skönt! Ska möta Malick nu klockan 13 på bageriet, så måste skynda mig nu. Men det va lite uppdatering från veckan. Har varit så kul å haft Bobaz å dom här, tråkigt att ni måste åka =( känns konstigt att dom ska åka och jag ska stanna kvar... i 3 månader till..

Förhoppningsvis får jag jobba imorrn! :) Min chef vill inte ta in mig för tidigt, så jag inte pajar handleden ännu värre.

MASSA fler bilder kommer sen.....!!! PUSS!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0