Eclipse och Larnaca!

I förrgår va jag ledig. Men va ändå tvungen att gå upp vid 7,30.. jag och några till som inte varit på migrationsverket ännu skulle åka dit. Suck! Det gick snabbt som tur va, men trökigt.

Sen klockan 10,00 möttes jag, Amanda, Tasha och Eeva upp och åkte till Larnaca!! Underbart att få åka ifrån lilla bubblan i Napa. Vi gick raka vägen till Zara och Topshop, så kul å gå runt i affärer!! Länge sen. Jag gjorde det en gång i Östersund under tiden jag va i Åre, men shoppade knappt nånting då. Nu handlade jag åtta plagg faktiskt... men kom ändå bara upp i 100 euro, bra jobbat där Christin! Va rea nämligen, hihi. Köpte även ett par nya sandaler. Glider ju runt i mina flip flops som jag köpte i Australien 2004, haha. Älskar dom, men snart går jag på marken! :)

Efter shopping och mysig lunch på ett fik, så blev det bio och massa massa godis och ostbågar! Kollade på Eclipse, tredje twilightfilmen. Helt sjukt.. hade vi varit hemma så hade det förmofligen varit en full biosal. Här va det vi fyra.. och kanske 15-20 andra. Ingen storsäljare här inte :P Grejen är att dom går inte på bio på sommaren här, alla har tyckt att vi varit knäppa för att vi skulle göra det. Så dom väntar väl ett halvår med att se filmen ( de är ju ändå en ganska stor film överallt) tills vintern är här och det är ok att gå på bio! :)



Efter filmen tog vi en taxi tillbaka till Napa. Hem till oss ch förberedde middagen som vi inte alls va sugna på, då vi precis hade tryckt i oss så mycke snask! :) Men vi åt ändå, bara för att det är gott, haha. Räkor, avocado, tzatziki, oliver, ostar, lite mer chips å dipp.. hehe. Ah... det gick ner det me, konstigt nog. Vi tände lite ljus och satt sen på balkongen hela kvällen tills det blev läggdags. Ytterligare en lyckad ledig dag.

Jag älskar mina lediga dagar här. Dom är bäst. Den förrförra vi hade va också helt fantastisk! Förra me, då åt vi mat på Quadro, sen vid kl 03,00 bestämde sig jag å Karin oss för att gå ut. Bra där! Men fredagen innan va grym. Jag, Amanda å Karin satt och drack vin på balkongen vid kl 11. Åkte till Nissi beach och drack mer där. Solade å badade massvis. Och va bara så lyckliga! Åkte sen hem och mötte upp Filippa, köpte me oss lite gott å äta å dricka och satt sen i eftermiddagssolen och njöt. Sushi blev det på kvällen. Asså... tänk om man kunde få ha fler såna dagar mer än en gång i veckan. Men antagligen är det de som gör dom så bra, att vi bara har en i veckan.

Tyvärr finns dom jobbiga dagarna också. Fortfarande. Jag får inte prata om mitt jobb som sagt, men jag måste få skriva om jag mår dåligt eller bara har en dålig dag. Och det är väl inge konstigt om det skulle bero på jobbet nån gång? Alla dagar på jobbet kan ju inte va bra... tyvärr. Men igår va det riktigt illa. Inget speciellt som hände, men man är bara så jäkla trött och uppgiven vissa dagar här. Jag har sån hosta me så jag har sovit dåligt de tre senaste nätterna. Igår rann det över, och det va en jobbig dag. Men efteråt känns det ändå skönt. Jag ska fixa hela säsongen, jag vägrar att ge upp!

Har börjat fundera på nästa äventyr. :) Vart jag ska efter det här! Har några småplaner, men inget bestämt. Kanske ska börja kolla närmre på det snart, för vips så är man där!

Ha en grym dag!!
Christin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0