Bara varit duktig!

Det tycker jag att jag har varit idag. Det enda jag kan klaga på själv är att jag åter igen bara satt inne idag hela dagen innan jobbet. Men som sagt, jag gjorde duktiga saker. Skrev massa arbetsansökningar/ personliga brev, även ett engelskt och skrev om mitt CV till engelska också! Yeay! Och nu har jag sökt fyra tror jag det är.. jobb i Norge och ett i Italien faktiskt. Alla är bar och serveringsjobb. Fick svar direkt från ett ställe i Norge. Han va superintresserad av mig :) men jag vet inte... Det verkar jättemysigt. Men vill inte va på ett ställe där det baaaara vankas barnfamiljer. Barnfamiljer=mycket spring, tråkiga notor och dålig dricks! Haha. Elakt dömdt men sant. Andra ställen som jag sökt på, till exempel i Kristiansand känns lite mer varierande. Vi får se. Men jag svarade självklart på mailet jag fick direkt och hörde efter lite mer om stället, timmar, lön.. osv... Vad tror ni, skulle Norge kunna erbjuda en rolig sommar kanske?

Dom här va det som mailade tillbaka direkt..



Här är stället i Kristiansand... :)


Här "hemma" i Åre har det varit en hektisk kväll.. Vi hade lika mycket att göra ikväll.... men heeelt andra gäster och inte alls samma flow som det va igår. Puuh. Idag va det jobbigt. Såg aldrig ett slut på eländet, hehe... men jodå! Det gick ikväll me. Men huvudet är helt slut nu. Ben och fötter dunkar på som vanligt. :) Det va kanske inte den roligaste kvällen hittills.. men nu är den över och jag jobbar imorrn igen! Imorrn vet man inte alls hur det blir. Kan bli mycket, kan bli lugnt. Jag tror det blir lite å göra.... Jobbar även måndag så får vi se om jag kanske blir ledig tisdag!

Jobbar gärna så mycket som möjligt nu, som sagt, säsongen är ju slut snart! Bara bita ihop sista veckorna och ta alla pass det går.

Får se hur jag löser maj månad då. Beror väl lite på hur mycket pengar jag kan lägga undan nu här uppe. Men jag menar... om vi stänger 24 april som jag har för mig att vi gör.. Då är det nästan 1,5 månad till juni. Kan ju inte bara glida då kanske.. Skulle ju va sweet om det gick, semester!! Men.. tror jag måste jobba lite iaf. Aja... måste bara skriva av mig lite, tror alla börjar bli lite småstressade inför vad som hända skall när det här är slut. Men en sak vet jag.. att det kommer lösa sig huuuur bra som helst! :)

Snart får vi lön! Då hoppas jag på att kunna bli blondie! hiihii!

Sov så gott min kära! <3

PS: Inte druckit en droppe alkohol eller varit ute över huvud taget sen vi va på Copper Hill. Det är rekord här uppe i Åre. Skönt måste jag säga... När man väl kommer ur festandet så är det riktigt nice :) Inte ens sugen. Däremot min hemska vana att röka igen är svårare. Fattar inte varför jag gör så mot mig själv. Men har knappt rökt dessa dagar heller, så det är ju bra. Hm... nu låter det som att jag vore nån mega alkis för att jag inte druckit på fem dagar... men ni förstår inte, det är levnadssättet här. På många säsongsställen... Man går inte ut och är full alla dagar. Men man går ofta och tar en öl efter jobbet, speciellt om man har haft en tuff natt. Men om ni tänker er så som "normala" människor gör. Fredag och lördag ska dom ut på krogen! Då MAXAR dom på förfesten och sen dricker lika mycke till på krogen. Detta sker på ett tidslopp på kanske 8 timmar? Vi går ut en till två timmar efter jobbet. Ibland kanske man e klar vid elva, men dom stänger två här. Aja.. det är väl nåt man väljer, hur man vill leva. Jag gillar det såhär! :) Men ibland kan en paus även i denna vardag vara bra! Oj vilken predikan det blev, haha. Sorry. Gonatt! DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0