Östersund igen och Björnen.

I torsdags blev det åter igen ett besök i Östersund. :) Ett lite snabbare dock, men riktigt trevligt! Strålande sol, varmt ( typ bara -6) hehe och klarblå himmel. Tim skulle åka å lämna sin bror på flygplatsen så jag följde me! Först åkte vi å käkade lunch. Blev Arctura igen, fast denna gång va det öppet :) Panoramautsikt över fjällen å staden, maten är helt ok me! Buffé för 95kr... det är bra. I åre kostar en brunch 195kr. HA! Ett skämt!

Efter lunchen åkte vi till flygplatsen, lämnade Simon... sen drog jag å Tim en runda på stan! Kollade lite i affärer... KOLLADE. Så jävla tråkigt. Vill shoppa gärnet egentligen.. men neeej... höll mig. Gick in å stod å höll i ett par skor som jag hittade sist. Höll dom ett tag. Kände kärleken.. men hängde tillbaka. Sommarskor får vänta.

Trevlig dag på stan helt enkelt. Tog sen en fika... Chai latte och Semla! :D Jag gillar inte semlor så myclet egentligen. Bara locket :P Men Tim hade ju aldrig sett eller ätit såna, så va ju tvungen å prova! Haha. Jag skrattade så mycke när han kom med semlan och dukade upp men gaffel, kniv och sked. Han förstod inte hur fasen vi åt dom!? :) Med händerna såklart!! haha.



Sen bar det av hemåt. Skulle jobba vid 18. Tar ju lite mer än en timme att åka me. Jobbade. Hade mycke å göra! Samma sak fredag och lördag, Första sittningen är knöööök. Sen andra va bra me fre och lör.

Igår tog Tim med mig till Björnen å fick mig att ställa mig på brädan igen. :D Precis vad jag behövde! Nån som verkligen drog ut mig å körde mig ändå fram till backen å sa ÅK! Och det va så jäkla kul! Skit fint väder me! Så mycke framsteg som jag gjorde igår har jag inte gjort under hela säsongen. Så snart kan jag nog ta mig ut å åka på riktigt! hehe. Det blev självklart lite öl ute i solen, kaffe, våfflor å cigg! Perfekt dag helt enkelt! Sista vi gjorde va å drog upp till toppen i Björnen ( inte som åre skutan men :P ) ändå.. jag har aldrig åkt bräda i sån backe. :) Och tog mig ner! Kanske inte helt felfritt.. men det va så skönt att man kunde åka liksom! haha! Riktigt bra lärare och grym elev! hehe! Awesome!! Ett blått å svullet knä bara denna gång me, bra där! :)
( min mobil dog precis när jag skulle ut i backen, så inga pics från den dan tyvärr...)



Sen jobbade jag som sagt på kvällen.... Gick hur bra som helst! Tycker jag iaf :) Efter jobbet blev det en liten averna och två galopp på supper me jocke, skipper å bells. Sen gick vi ner till Dippan en kortis å träffa Malick, Maja,, Robin å Walle.. mfl. Kändes som att jag inte träffat Malick på en evighet! haha! Vi kramades massa. Min bästa! :) Sen gick jag hemåt. Å pratade i nästan en timme i telefonen me min andra bästa bästa Linda. Åååhhh.. saknar henne så det gör ont! Måste komma upp, hör du det!!? :)

Så idag blev jag ledig!! Ska nog gå ner till Timmerstugans afterski å kolla. Har ju inte varit där nån söndag så det kan ju va kul. Har lite huvudvärk dessvärre.. så får se! Men kvällen slutar ju säkert på Dippan! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0