Indonesien 2010. Bali och Gili!

Ni vet hur det ar nar man har semester... orkar inte tanka pa nanting! Saa... bloggen har tyvarr inte kommit i forsta hand. Men jag vill garna att ni ska veta att jag har det sa javla underbart bra!! Haha! ;)

Tankte beratta i kort version sa ni orkar lasa hur resan har gatt hittills :)

Resan ner gick BRA. Ovantat bra. Jag brukar ju alltid annars lyckas med nanting.. hehe. Fran spregn pa arlanda akte jag ner till Doha pa en mellanlandning. Faktiskt riktigt skont att aka sjalv, man pratar med folk hela tiden. Iaf jag gjorde det :) Fran Doha ( som va en ganska trakig flygplats. Varsta rokrummet jag nagonsin varit med om, hehe, och maaaassa laskiga man som stirrade) akte jg vidare till Singapore... fick vanta dar en timme om ens det, och sen akte vi vidare till Bali.

Det va sa jakla nice!! Redan i Doha hade temperaturen stigit till 26 grader ( pa kvallen dessutom) Jag alskar nar det ar varmt!!

SA! Nu har vi landat pa Bali. Nervos ar jag over Thomas 3 stockar med snus i vaskan, men det gick bra! haha. William som jag satt me pa planet mots av en fin overaskning nar vi kommer ut fran flygplatsen. Mina bastaste vanner star med en handskriven taxiskylt "Miss Fallenius". Aaahh... dom kom och hamtade mig!! Sa kul att traffa dom! Som jag saknat :)

Taxi till Kuta, till varat rum som va helt ok. Forutom tusentals mygg. JAG sjalvklart blir biten mitt pa underlappen sa den svullnar upp och kliar! Aooch! Men det forsvann till dan efter san tur va.

Kvallen blev ganska ung. Jag sov knappt pa planet, sa halv tva dackade jag i sangen. Skont.

Dag ett i Kuta bestod av frukost, yoghurt m. mussli och farska frukter :) strand, kollade in Bobaz surfing.. ( hehe ) och jaa... lite massage :)

Dag tva.. Vaknade kl 7. Gick upp och sprang pa stranden, HA HA... JAG gjorde det. Det ni! ;) Grabbarna akte ivag pa rafting innan de for till Singapore for en weekend. Jag och Bella tog oss langre in i landet till Ubud. Supermysigt stalle ute pa landsbyggden. Ni har risfalten, riktiga balineser ;) marknader... Vi hade en superfin tjejdag i Ubud! :) Gick en promenad ut bland alla falt. Innan det lag vi uppe vid poolen som lag uppe pa taket med grym utsikt! Sen blev det massa olika massager.. varav en kostade typ 35 svenska. hehe! Avslutade med en lyxmiddag och sen en tidig kvall hemma. Frukost fick vi serverat till rummet, och efter en timmes extra vantan va vi pa vag till Gili!

Allt ar sa fint och charmigt pa lilla Bali. Manniskorna ar fantastiska! Sa vanliga och harmoniska. Mannen en aning snuskiga, tro det eller ej! Men hinduer far tydligen ocksa dra massa sexskamt! :P Nar vi sitter i bilen pavag till baten sa sla vi pa radion, och vad spelas? Om inte Roxett!! HAHA.... " I wish I could flyyyyy..."

Skon batresa i ca en timme, sen va vi framme pa Gili!! Jag alskar Gili! Ni som aker till Bali och najer er med Kuta... NEJ. Ni far inte gora det for mig. Kuta ar Balis Phuket, SKIT med andra ord... enligt mig. Bara trafik och knark.. Indonesien har sa mycket meeer. Och da ar Gili ocksa ganska turistit... men forfarande mysigt. Den trafik dom finns har ar hast och vagn, och jaa.. det finns mushrooms. hehe. Men det ar som sagt sa mysigt och du kan latt ta dig runt till andra oar. Stranden ar fin, vattnet sadar turkost, massa harliga barer och restauranger. Och valdigt blandat folk :)

Det finns party om du vill. Jag och bella va ut forstqa kvallen, det va sa stort kul. Shit va vi dansade :) Men det gar aven att ha lugna kvallar som vi hade igar. Dom har sma hyddor nere pa stranden med tv och dvd som man kan hyra. Eller, du koper mat och dricka for 30kr sa ingar filmen :) och varldens godaste popcorn har dom!! hihi.

Vadret har varit perfekt. Sol pa denna sida fram till kl 17 typ. Sen kommer en timmes regn, eller massa moln. vilket ar skont! Men idag kom regnet vid ett. Da gick jag runt on medans bella sov. Det tog lite mer an en timme.. Sa fint och riktigt skon promenad.. i regnet speciellt! Sen blev det en middag.... for 20kr! haha. Det ar helt sjukt! :)

Ska forsoka lagga upp nan bild.. men sen blir det nog bilder pa facebook. Det tar for lang tid har :(

Hoppas ni alla mar bra hemma! Jag slar igang mobilen emellanat sa sms funkar sa ni vet! Jag blir glad av era sms! *ler*

Tusen kramar!!! //C



Kommentarer
Postat av: Ann

Vad härligt du verkar ha det. Fortsätt och njut! Sköt om dig. Stor kram på dig! Faster

2010-11-22 @ 16:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0