25, check!

Skrivet fredag den 1 oktober.. men missa att publicera det... :P

Säsongen börjar gå mot sitt slut... YES!! Det enda som är tråkigt är att det är nu som den bästa tiden är.. =/
Det är därfär jag inte har skrivit på ett tag.. har inte varit hemma så mycke. Man märker så väl på alla att
det där jobbiga har släppt.. Lättnaden över att man klarade det ger en ny energi till ett sista race innan vi alla åker hem. Eller vidare =)

Sån grym stämning nu också! Hos oss skandinavier iallafall... Det är som att allt hat som funnits (haha) har glömts bort, nu är alla så harmoniska och alla är vänner med alla igen ;) i princip. Vi alla vill nog bara ha kul sista tiden och komma ihåg det som va bra. För det är så det känns.. nu när allt är över så är verkligen sååå mycket bortglömt, av det dåliga. För min del ialla fall.. och det känns bra. Men jag kommer aldrig mer åka till Cypern igen =)

Senaste veckorna har det bara suttits på Paddys och druckits öl.. och sen dansats på Carwash!! Som det ska va sista tiden! Och som jag sa... vi har kul! Jobbet va lugnt ett tag, men nu har vi haft lite konferenser så då har det varit att göra. Men vi har haft två dagars ledigt nu varje vecka i två veckor, lovely!! Hoppas det fortsätter så...

Första Fino tjejen lämnar på måndag, Malin åker hem. Känns så jäkla konstigt att vi ändå ska åka.. och lämna det här?! Man har ju hunnit vänja sig nu... och det känns sjukt skumt att komma hem! Nu kommer ju inte jag va hemma så länge, men iaf! Och 'nnu läskigare att jag kommer va nån helt annanstans snart.. hihi. Kul :) Jag hoppas jag kan åka lite tidigare än planerat, så jag hinner ta mina vaccinationer innan Bali. Tror dock inte att jag kommer hinna göra det... :(

Födelsedagsfirande har ju hinnits me också..!! :D Shit, såg nu att det är 20 dagar sen jag skrev. Aaooch!.. I alla fall, jag har under dom 20 dagarna hunnit fylla 25 år!! WOOHOO. Hahaha.. nu går det bara utför... ;) Det firades iaf i 3 dagar.. sen fick jag vila en dag, sen firades det mer. Men det va super kul!! TACK alla som va me!! Första dagen, då den 18e, gick vi ut efter jobbet och firade efter 12-slaget. Jag, Tasha, Amanda och Malin till å börja me gick till GG... men innan hemma så hade dom tänt ljus till mig och bjöd på chokladmuffins och gav present! :) Fina tjejerna!! Sen efter GG mötte vi upp alla andra från jobbet på Månen. Så många födelsedagsdrickor jag tvingades på så är det ett under att jag va i så bra skick och va en av de sista som gick hem! 25 år men kan fortfarande!! hehe.


Dag två, den 19e, min födelsedag. Jobbade med en bakfylla som hette duga. Puuuh. Alla hade roligt åt mig. Kanske för att jag aldrig gick hem och sov utan gick raka vägen till frukosten och jobbade!! hahaha, fyyy.. värsta jag har gjort här tror jag!! Men jag fixade det!! på nåt vis. Stod med Ida och Malin, som såklart hade kameran beredd och drack obay i disken. Sen rensade jag frukostbrickor hela min födelsedagsmorgon, haha, kunde ju inte varit bättre! ;)


När arbetspasset äntligen va avklarat bjöds det på champagne och sång..! Champagne.. all over me. Haha.. när sången nästan va slut så hann jag inte fatta nånting förrän Michalis sprutade ut hela flaskan på mig... ÅÅhh.. jag har alltid velat bli nersprutad med champagne..! *Ler med ett brett fejksmile* Och då när jag redan va så blöt, så tyckte dom att det va en fantastisk idé att slänga mig i poolen! :D haha. Det va iofs kul!! hehe. Alla tjejerna slängdes tillslut i.. förrutom Ida, hon hoppade i självmant, haha!! Jaaa.. då skulle hotellchefen sett oss i våra nybadade uniformer. Eller efteråt.. när vi alla gick utan, uppe i restaurangen med vita lakan runt oss bara! hahaha. :) Vi hade stängt sån tur va iaf.


Hem å bytte om efter det. Sen blev det en helkväll på Paddys! Hanna överaskade oss alla med att hon kan spela gitarr!!! Ingen visste.. och hon har kunnat hela säsongen utan att säga nåt!! Så duktig! Supermysigt va det och jätte kul! Tack igen alla delaktiga!


Tredje dagens firande fortsatte nog bara för att man inte ville stanna upp å känna hur sliten man egentligen va :) hehe. Nej såhär va det faktiskt... Vi va lediga, och det va fotbollscup! Sunwing spelade mot andra hotell. Och självklart va vi ju tvugna att va me och supporta! Hula hula dräkterna på!! Ölen nerpackad... nu kör vi!! och vi vann vår match, såklart!!! Tack vare den snyggaste hejarklacken och de hottaste cheerleadsen ;) hehe. Shit.. jag trodde aldrig jag skulle springa runt, 25 år... i Aiya Napa.. i hula hula dress.. mitt på dan! :P men men.. tjejerna här har mycke att leva upp till när dom är 25 ;)



Efter fotbollen drog vi alla till Tommy's som är en stor kareokebar. Där satt vi tills klockan slog 19,00. Umgicks och drack bärs, sån sjukt nice dag! Middag på Quadro blev det sen. Efter det gick vi tillbaka till Tommys och kollade på vår vän Jakob som uppträdde där. Kareoken fortsatte.. jag sjöng sån tur va inte! hehe. Men jag, jake och Ludde drog till en annan bar. Hängde lite där. Sen vidare till Pirates en snabb sväng! Efter det blev det Castle, med massa dans! Tjoho!


Jaa.. sen fortsatte festen. Livet. Och har det mesta på bild, såklart! Ska ta dom sista bliderna av Malin nån dag nu innan hon åker, hon har dom bästa bilderna nämligen från min födelsedag :)

Har även hunnit med nån dags solning på stranden, lite flairing och lite mat. Jag och tjejerna va och åt middag på jobbet i måndags. Sååå jäkla gott va det, men fy faan, jag har inte ätit så mycket mat på länge. Jag mådde så dåligt när jag va klar.. waaahh. Men värt det. Middagen fick jag ju när jag blev månadens anställd.. och den bestod av; En liten hummersoppa som vi fick först, Prawns in garlic till förrätt, så sjukt god. MUMS. Grillad tonfisk med vitlök, wokade grönsaker och limesås.. DÖÖ va god den är.. (Jag och Malin delade på varmrätterna) och en 250gr tournedo med potatisgratäng och rödvinssås, en klassiker men så gott! Massa grönsaker till det också. Till dessert åt vi Gino! Mmmm!! En flaska Thisbe slank i me, faktiskt.. men sen blev det hem och sova direkt!


Okej.... några dagar senare sitter jag här. :) Ska snart laga risoni till Ludde som jag jobbar me sen ska vi kolla film!! Imorrn har GG sin bartömning.. alla ska dit, såklart. Faan. Då måste jag me :P Malin ska ju ändå firas av ordentligt, så det är ju ett ganska fint tillfälle då, hihi. Hon är ledig på söndag me så det är ju perfekt! Skål för Maaaalin!!

Nej sparar lite på skrivandet nu till nästa gång :)

Ha en superbra helg!! För ni har helg hemma nu va??! ;) haha. Här är det helg varje dag...tyvärr.

KRAM KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0