"Autumn" in Perth.

Hosten ar snart har... vilket innebar bara 23-26 grader, hehe. Men kvallarna borjar bli kalla... kan ga ner till 16 grader. Hade lediga dagar mandag och tisdag, och sjalvklart sa va det blasigt och smakallt, regnade aven lite grann. Men igar och idag har det varit soligt :) Hade var vanliga sondagsmiddag hos Jamie och Tyson. Alltid lika trevligt ;) Dom har lediga dagarna har varit latare an vanligt. MEN inte latt att gora nanting utan pass, telefon och bankomatkort. Hmm. Nar vi va hos grabbarna i fredags efter jobbet sa blev min vaska snodd. Lite laskigt. Vi alla va i huset, men dom har spionerat pa oss nar vi satt pa baksidan, och sedan gatt till framsidan, oppnat ett fonster och strackt sig efter min vaska. Datorer och pengar, allt annat va kvar... men min vaska, som inte inneholl nanting av varde, tog dom. Sa min sketna telefon, mitt pass och mitt bankkort ar borta. Bankkortet va anda tomt, for min bank stanger ner. Sa dom har ingen anvandning for det. Min mobil ar avstangd nu och har telefonlas.... jag har fatt tillbaka mitt gamla nr igen.. sa den kan dom inte heller anvanda. Mitt pass.. jag vet inte, vad ska dom med det till? Har inte sparrat det annu ifall det skulle dyka upp hos polisen, men har gatt en vecka snart sa kommer sparra det. Sa jakla irriterande. Har varken tid, rad eller lust med sant har. Jamie, sa jakla snall som han ar, kopte en ny mobil till mig.. Tack! Har nytt bankkort pavag. Det ar bara det jakla passet som ar svart att fixa! Har ringt runt som en galning och dom ar inte dom smartaste i det har landet. Om jag vill ha ett nytt riktigt pass sa maste jag aka till Canberra och ordna det darifran. Puuh... aldrig! Hur ska jag ta mig dit utan id? For det forsta... sen projsa flera hundra dollar for flyg... inte en chans. Sa jag kan fa ett tillfalligt pass fixat har i perth. MEN det galler bara i 7 manader. Sa jag maste vanta med att ansoka om det till juni. Sjukt irriterande.. orkar inte ens tanka pa det :P
Sitter nu hemma i lagenheten, vantar pa att borja jobba igen. Har haft en 3,5 timmes rast.. haha helt vardelost. Men lunchen va sa lugn.. middagen daremot kommer va galen, vi har sjukt mycke bokat. Ibland onskar jag att jag jobbade pa en liten sketen bar, lagom busy, sa man bara kunde chilla och ha kul med gasterna.. och inte slita sonder sin kropp eller ha magkatarr fran stress nar man ar 30 ;)
Efter flera lata lediga dagar nu sa funderar vi pa att gora nanting kul det kommande :P ex aka till rottnest island eller nat! Ner till south west.. ska tydligen vara fint dar. Vill gora det innan det blir for kallt me. Pa sondag ska jag o jamie eventuellt kolla in ett tatueringsstalle :)
Nu maste jag kila...! Skot om er dar ute!! KRAM KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0