motgangar... motgangar....

Alltid ar det nat! :) For nagra dagar sen va alla flyg i Oz installda pga av ett stort askmoln som dragit in fran Chile, japp, annu en eldsprutande vulkan. SUCK. Men efter nagra dagar va molnet borta och flygen borjade ga igen... Thank gooood. MEN nu har jag ist inte fatt mitt pass! Dom lovade att skicka in det sa att jag skulle fa det innan Bali. Jaa... 3 dagar kvar, sen ar det stangt over helgen. Jag ringde efter att ha mailat 2 ggr utan svar. Nej men hon visste inte varfor det inte va klart. Ahh men tack for att ni har koll o kollar upp saker om nat verkar fel. Tur att jag ringde. Sa hon skulle ringa runt o sen aterkomma till mig. Problemet ar bara att jag jobbar resten av veckan och kan inte plocka upp det! Assa ni skulle hort hur hon lat pa telefonen.. dom ar sa sjuuuukt otrevliga och ohjalpsamma!! Pinsamt rent ut sagt. Aja.. passet kanske loser sig da.. innan fredag.. forhoppningsvis. MEN.. da ringer Jamie fran sitt jobb.... och har hort pa radion att ett nytt askmoln, varre an det forsta, har kommit in over Australien igen. Flyg ar installda pa hela ostkusten. Kommer formodligen till Perth vilken dag som helst. Och jaa... vem vet hur lange det stannar... Om inte jag kommer ivag till Bali, seriost... da aker jag fan hem! Njuter av sommaren hemma ist. For om jag ska palla stanna i detta land sa behover jag semester. Jaa har ju inte skrivit har pa ett tag.. men jag har borjat ledsna har borta, haha. Seriost... forst under nagra veckor, tror jag skrev lite om det har... sa va jag bara sa sjukt deppig. Ville inte prata med nan eller gora nanting. Jag va arg hela tiden... shit.. va lite radd for mig sjalv dar ett tag. Min rumskompis berattade for mig 4 dagar innan att hon skulle aka tillbaka till Melbourne. Jahaaa.... tack for att du lamnar mig med din hyra och din bond. Sa, jag hade inte rad att bo kvar.. eller.. jag hade rad... men eftersom dom har skart ner pa mina timmar pa jobbet sa kanns det ju otroligt dumt att oka pa utgifterna. Flyttade ut efter 2 veckor. Va tvungen att stanna 2 veckor sa dom kunde hitta nan annan ist som kunde ta rummet. Jag tycker jag skotte min del, sa hoppas jag far tillbaka min bond. Vi hade ju inget kontrakt skrivet sa... Sa nu bor jag i hus i Como, ganska nara south Perth dar jag bodde innan. Har haft tur sa manga fran jobbet bor i samma omrade, sa jag har fatt skjuss av Dhavid onsdagar o torsdagar da vi borjar samtidigt. Sen fredag, lordag o sondag har Jamie kort mig, snall som han ar. :) Det gar bussar... men dom tar en evighet, och gar typ en gang i halvtimmen/ timmen. Jobbet kanns alltid upp och ner. Just nu kanns det helt ok! :) Fortfarande nervos bara hur det ska bli nar jag maste sluta... hm.. Jag ar glad over att jag akte till Australien. Eller ja, att jag akte nanstans overhuvudtaget.. MEN jag kommer tyvarr inte rekomendera detta land till nan annan. Kanske om du hyr en van och reser runt bara och inte jobbar. Bara glida, se nya stallen, traffa folk o ha kul. Kanske da... men fortfarande... jag ar inte ett dugg imponerad av landet, manniskorna, kulturen.. samhallet.. Ska helt arligt bli SA skont att fa komma hem till Svea ett tag igen! :) Men sen ska jag aka igen... men da blir det en semester... inge mer resa o jobba!!! Sager jag nu.. haha. Sa efter att ha varit lite nere i botten... igen..... sa har jag sakta kampat mig upp. Mycke tack vare att jag haft semestern att se fram emot. Sa om jag inte kommer ivag nu sa bryter jag val ihop eller nat. ;) Jag har egentligen inte haft nagra problem! haha! Kanns sa lojligt o sitta o klaga nar egentligen ingenting ar riktigt fel... har bara varit smasaker hela tiden, sa tillslut ger man bara upp! Har det inte varit jobbet, sa har det varit boende.. har det inte varit boendet sa har det varit nanting annat.... sma stressfaktorer som har paverkat. Jag blev lite radd ett tag da jag borjade tappa mitt har.... fy fan.. hade typ inget kvar. Nu borjar det bli battre, men har fortfarande problem med min harbotten. Allt bara pga stress. Konstigt... visste inte att haret kunde paverkas.. lol. :) Men jag mar BRA :) sa ingen behover oroa sig. Jag har alltid varit en kampe... och ENVIS, det vet val alla, haha. Pa lordag borjar jag inte forran kl 18! Sa da ska jag handla lite infor resan. Om den blir av... hehe. Behover en kameraladdare.. och lite klader. Har slangt allt jag hade nar jag va pa Bali sist och klader jag anvande i Melbourne sa.. och efter det har jag bara handlat varmare klader, eftersom det blir kallare har... Inga sommarklader kvar. Nu ska jag hanga tvatt!! wohoo... Saknar er hemma, varje dag! Men vi ses snart! -Love-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0