Sunny daaaays!!

Fint att veta att varje dag man vaknar sa ar det klarbla himmel och sol. Apvarmt dock vid busshallplatsen, dar jag maste sta i min uniform och vanta pa bussen i solen om mornarna. Brukar sta i skuggan av ett litet trad som finns dar. hehe. Vi har namligen inget omkladningsrum pa jobbet, sa maste aka dit i uniformen... lagom frash nar man ar framme. Sen satter man sig pa bussen, och dar fryser man ihjal ist pga acn. Maahhh... dagens i-lands.

Neej... for har kommer dagens i-landsproblem. Jobbet gar bra!! Idag va jag pa golvet for forsta gangen, och bara gled runt och "larde" mig. Jeeesuuus... 3 personer kom nervost fram till mig och forsokte rycka champagneflaskan ur handerna pa mig nar jag skulle oppna den. Snalla, jag har gjort det nagra ggr forr. Jag fick dessutom forklarat att nar gasterna stanger menyerna sa ar dom redo att bestalla... HA HA. Jag door... jaja, dom kan ju omojligt veta hur mycket jag kan, men snalla?! :) Men jag trivs! Alla ar sa snalla sa! Och det ar fortfarande chill samtidigt som det ar en fin restaurang, vilket jag gillar. Sa inte riktigt lika "illa" som Waterfront i Melbourne :P Men ar SA glad att jag har det som erfaranhet, gor detta jobb sa mycket enklare och roligare faktiskt.

Iallafall, fick sluta tidigare idag, exakt 3 min i 21.30. Saa... skyndade mig upp till bussen, men ser den aka precis nar jag kommer upp till vagen. Faan. Kikar pa tabellen, en timme tills nasta. Aja.. vad ska jag gora, bara att vanta. Sitter dar en timme.. ingen buss kommer. Alla mojliga dryga typer gar forbi och ska promt prata med mig. Jag blev fragad om jag ville ta en drink.. "jaaa garna, skulle sitta jakligt fint just nu faktiskt.... men... inte med dig.." Ett annat wierdo pratade med mig om jag vet inte vad... han bara fortsatte att saga.. " ooh you might think i'm a creepy guy but.. JAA det ar du, hej da!! Sen kommer han tillbaka efter ett tag med en vit ros.. "can we start over"... men snalla... nu vill jag bara hem. Inser da att det kommer ingen buss en timme senare, utan 2 TIMMAR senare. Alltsa 23,30. Nej! Nu racker det, jag vill hem!! Har inga batterier pa telefonen heller sa kan inte ringa taxi, for da kommer mobilen formodligen do. Skickar ett mess till min van, och han ringer en taxi at mig. Medans kommer kille nr 3, fragar ut mig vart jag ska, vart jag bor... och om jag vill ha skjuss. Trooooor inte det va.... va ar dealen med killarna vid busshallplatsen?! Efter fler om och men sa blir jag ist hamtad av Scott som precis varit och kopt glass till Julia, han och Clems.. men har tryckt i sig alla 3 glassarna i bilen. Gaaah... lang kvall det blev.

Val hemma, kan inte sova, som vanligt :) Julia vet fortfarande inte om hon kommer kora pa Cocos med mig eller inte. Hon va in pa en bar precis bredvid idag och ska provjobba dar imorrn. KUL. Vi kommer isf fortfarande jobba bredvid varandra, sa lagenhet i South Perth ar fortfarande det vi vill ha och behover. ( hatar bussen har just nu..) hehe. Julia ska kolla pa ett stalle imorrn. Sa... vi far se. Alskar att bo bed killarna har i huset, men vi bor lite off... och det ar sjukt drygt nar man inte kan kora bil. :(

Har skypat lite senaste dagarna, och ni mina fina vanner ska bara veta hur underbart det ar att hora era roster! Saknar sa manga hemma.... sa har ni trakigt, ring mig pa skype! :) mitt skype namn ar: Christin1501. :)

Idag fyller bror min 30ar!! haha, gaammaal du ar!! ;) Hoppas du har en grym fodelsedag och att du fick mitt sms?! Love you and misses you!

Kram sis!





Kommentarer
Postat av: Filip

Tjena, you might think i'm a creepy guy but...haha. men det är jag inte, det är heeeeeelt sant! Jag och en kompis ska flytta till Perth i Oktober så jag har suttit och surfat runt överallt efter lite goo info om Perth! varit inne på flashbackforumet och läst allt och så har jag letat efter lite bloggar och där hittade jag din. Och du verkar ha det riktigt gött där nere. Om man får vara till lite besvär och om du orkar överhuvudtaget kanske du kan svara på lite frågor om Perth som jag har? Du får gärna bara slänga iväg ett mail till mig om så är fallet. Det kanske hjälper om jag skriver att jag är en gammal och trött 24 åring som är helt onormal och rätt så skön, mitt utseende är fördelaktigt haha. tack på för hand duu, mvh Fille

2011-03-22 @ 14:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0