Senaste nytt i Perth, baha..

Jag lovar, det ar ingen dalig fortforklaring jag kommer med.. I gar eller om det va i forrgar sa skrev jag ett jatte langt inlagg. Mitt i allt sa startades datorn om, och allt forsvann. LOL. Saa.. bara att borja om! MEN tur ar val anda att jag som vanligt inte har gjort sa mycket, haha. Jobbar mindre an vad jag brukar. Viket ar synd. Behover timmar sa jag kan spara pengar! Men, nu nar det ar "host" har sa kommer det va lugnare och jag ar en av dom som kom till cocos sist.. sa jag ar den som blir av med timmar forst, tyvarr.. Jag ar anda inte den som blir av med mest timmar, tack vare att dom vill ha mig dar antar jag. Men nu gor jag bara 25-35 timmar per vecka. Tidigare gjorde jag 40-50 timmar... vilket ar stor skillnad. Men, forsoker njuta av ledigheten ist sa gott jag kan. Trakiga ar bara att dom alltid satter mig pa mina split pass.. sa hela dagen ar forstord anda :( Nog om detta, ar glad over att jag har ett jobb iaf! Kommer ha lite smatt panik i september da jag inte far jobba kvar pa Cocos langre.. Men det loooser sig! :) Alltid. Har dansat poledans nu 2 ggr. Jag har sa jakla kul, visste att jag skulle gilla det! :) Men aj vad ont jag har i kroppen efterat, haha, jag ar ju sa pinsamt otranad! Hade traningsvark hela forra veckan.. lol! Idag kanner jag absolut av det, men det ar inte lika illa :P SUGER bara att dansen ar pa andra sidan stan. Som igar, det oste ner regn!!! Inte en chans att jag vill ga till farjan.. och sen GA fran farjan till dansen, vilket sakert tar 30-40 minuter. Va ju bara att ta en taxi.. och trafiken va kaos pga regnet. Sen ska man komma hem igen. Gar helst inte sjalv pa kvallen, sa taxi hem me... gjorde sammanlagt av med 45 dollar pa att bara ta mig dit o hem :( (Lite mer an 300kr) Da vill man bra garna dansa! :) Langtar redan till nasta vecka! Yogan blev det dessvarre inget av. Joda, jag gick dit! Hade ju bokat o allt. Men nar jag kom dit fanns inga mattor kvar, och han skickade ut oss och sa att vi va valkomna nasta vecka.. Ehh... tror inte det va! Saa.. far hitta pa nat annat ist. Chanelle som jag jobbar med har traningspass i parken har bredvid dar jag bor. Ska eventuellt borja ga pa det ist. Nog om traning, later bra hurtigt men SA hurtig ar jag inte annu. Daremot har jag pa nat jakla vis gatt ner 7kg sen jag kom till Australien. Mitt tips ar att fa hjartat krossat.. sluta ata... haha skoja. Nej men jag tror det ar for att jag inte dricker alkohol langre varje dag. Hm. Formodligen darfor. Mina matvanor ar kanske en aning battre, men fortfarande "normala". Men skont att vara mitt gamla jag igen! :D Mar battre nu! Tror dock att jag ar allergisk mot kott..!! Haha.. skratta inte, men det ar sant! Inge hypokondri.. jag har provat allt... och rott kott/ notkott dodar min mage. Ok, ska inte ge er mer info om det. Kopte jarntabletter har om dagen da jag glomde mina hemma hos Bobaz i Svea.. Har du kvar dom btw?! :P Far se om det hjalper, har ju varit ganska trott senaste...tiden.. aren.... hahaha. Jag har varit ganska lat denna vecka, trots att jag har borjat sent om dagarna. :) Men jag lagar lite mat, fikar hemma. Jag och Julia har te-maraton har... hehe. Men jag gillart! Speciellt om det regnar ute, da ar det mysigt. Lite smakallt i lagenheten bara.. onskar jag hade nagra mysiga innetofflor/ sockor eller nat... Och nu skulle jag verkligen vilja ha min skinjacka om kvallarna... for det ar kallt! Mamma, skicka?! Julias mamma skickade hennes juu!! ;) Och jag saknar mina mjukisbyxor!! Har inte hittta en enda affar som saljer billiga sadana... inte ens en underkladesbutik!! Sa ska ta mig till ett kopcentrum nasta vecka.. far se om det ar battre dar. Annars ar Perth verkligen vardelost om du vill shoppa. Vilket ar bra :) Jag hade shoppat jamt annars av tristess nar jag ar ledig. :P Gjorde faktiskt det har om dagen. I mandags... fasen. Shoppade upp pengarna jag skulle spara till Bali denna vecka. Ops! Men kopte faktiskt en del behovliga saker... som tyvarr ar dyra har. Tex duschcreme, bodylotion, rakhyvel och sant tjaffs. Och bara for att du maste spendera pengar pa sant trakigt tjaffs, sa handlar du nat kul me :) denna gang blev det en kjol, nya tights (har gatt runt med hal i mina gamla) en kofta, tva trojor.. eller va det tre? Aja.. och till sist en dyr ansiktskram fran cliniqe som jag bruka anvanda forut. Puuh... 500kr. Surt! haha. Men jag fick massa bra gratisprylar, sakert vart lika mycket! :) Idag fick vi aven paket av julias mamma med varsin ny maskara och "Aussie harinpackning" Yeeay! I sondags hade vi Eurovision mys hemma hos Jamie. Jag och Julia va lyckliga over att vi kunde kolla pa det, en dag for sent dock, men vad gor det? Vi lagade lite mat... mammas fiskgratang! :) Jamie daremot drog sig undan ganska snabbt.... han forstod inte hur vi kunde lyssna pa den muskiken. Jag haller med, i ar va det dessutom varre an nansin, men det ar kul anda! haha. Grymt ju att sverige lag i topp sa lange som dom gjorde, hade varit kul om dom vunnit! Har haft 2 "hemmafester" senaste veckan, kul faktiskt. :) Inte hemma hos mig san tur ar, hehe. Forst hemma hos Jackie. Hade avskedsfest for Chris, en kille som vi jobbat me. Han akte hem igar. Sa i mandags va det hans sista kvall i Oz, och darfor blev det en till liten fest hemma hos Chanelle. Inte for att jag festade till det direkt, men roligt bara att hanga med dom man jobbar med utanfor jobbet! Vi ar ett bra gang faktiskt! Synd bara att manga ar lite trotta pa jobbet just nu.... men men, kanske bara ar sana tider nu :) Ni kan se massa bilder pa facebook fran partyt! Har forsokt knycka dom och spara fran fejan, men det funkar inte.. Ehm... kopte harfarg har om dagen me. Brun.. med lite rott. Blir ju alltid brunett minst en gang om aret. Nu kanner jag for det bara for att det borjar bli host har... Men vet inte. Kanske bleks och blir fult pa Bali, sa funderar pa att vanta. Men samtidigt ar jag sa sjukt trott pa min gula farg och min morka utvaxt.. yack. Far se hur jag gor. Snart far min bror sin andra bebbe!! Jag langtar..!! Bara sa ni vet sa kommer den lilla krabaten fa lara sig skypa i god tid :) :) Pussa Em fran mig!! <3 Holl pa att glomma att jag varit sjuk i over en vecka me.. haha. Fy. Vaknade upp i lordags och va sa himla dalig!! Ont i halsen och febrig.. Stannade hemma fran jobbet. Sondagen va jag tvungen att jobba, fast jag madde skit, bara for att det va mors dag och vi va fullbokade. Sen lag jag i sangs hemma hos Jamie mandag o tisdag nar jag va ledig. Gick pa dansen fast jag inte borde gjort det... Blev san tur va ompysslad ordentligt med te, pankakor o jordgubbar... frukost.. allt serverat pa sangen :) tack...! Nu ar jag i princip frisk! Hostar lite fortfarande. Trodde forst jag fatt bihaleinflamation.. hade sa ont i dom i flera dagar :( Men det forsvann! Har skrivit ganska langt nu.... for langt for att orka lasa kanske... och inte en enda bild! Kanner mig lite dum. Men nasta vecka aker jag in och forhoppningsvis loser allt med mitt pass. Da ska jag aven kopa en kameraladdare! :) Avslutar har, och forhoppningsvis har jag na kul o beratta snart sa att jag skriver snart igen! Annars, forvanta er en 2 veckors paus igen, haha. Ta hand om varandra! Och ma val! Kram kram Christin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0